    From: "Damian" <s...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: pytanie o vat
    Date: Tue, 2 Nov 2004 11:58:36 +0100

    news:fxf7obpryii6.dlg@int.dyndns.org.invalid...
    > Użytkownik Damian <s...@i...pl>
    > w wiadomości <news:cm7lqe$9df$1@atlantis.news.tpi.pl> wstukał:

    US,

> [...]
    > do 29 listopada powinienem wpłacić pieniążki (a potem je sobie pięknie
    > rozliczyć w pozycji 37 deklaracji
    >
    > Zostaje w taki razie październik -- niech będzie, że faktura jest
    wystawiona
    > pomiędzy 17 a 31 (wszystkie wcześniejsze kierują do możliwości drugiej,
    tyle
    > że miesiąc wcześniej) i w terminie 14 dni, pomiędzy 2 a 15 listopada
    > powinienem zapłacić, IMVHO tu jest trochę miejsca, by nie płacić
    (rozliczyć
    > październikowy VAT wcześniej?)
    >
    > Jeśli coś, gdzieś pomyliłem, chętnie dowiem się co i jak.

    Sugerowałbym dokładne przeczytanie art. 86 ust 10 pkt 2. Zacytuję:
    "Prawo do obniżenia kwoty pdatku należnego powstaje:
    2) w przypadkach o których mowa w ust 2 pkt 4 - w rozliczeniu za okres, w
    którym powstał obowiązek podatkowy w podatku należnym w nabywcy odpowiednio
    od importu usług lub wewnątrzwspólnowtowego nabycia towarów ..."

    Tak wię nie rozumiem po co powstało wcześniejsze wyliczenia skoro prawo na
    odliczenia powstaje w tym samym okresie co obowiązek podatkowy, niezależnie
    od tego czy dostaliśmy fakturę, czy też nie.

    Pozdrawiam

    Damian