  • 1. Data: 2003-12-12 22:36:09
    Temat: remanent
    Od: uz <p...@p...com.pl>

    czy od inwentaryzacji (sklep) na koniec roku płaci się jakieś podatki? pomocy,to mój
    debiut w tej dziedzinie!
    --
    Post wysłany z portalu finansowego Money.pl <www.money.pl>

  • 2. Data: 2003-12-12 23:32:31
    Temat: Re: remanent
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Dec 2003, uz wrote:

    >+ czy od inwentaryzacji (sklep) na koniec roku płaci się jakieś podatki?

    Jasne. Stosując się do uwagi poniżej zapodaj jeszcze hasło:
    "wróżka wróżki" ;) Objaśniam że oczywiscie wiemy iż wybrałeś
    sobie pełną księgowość albo ryczałt, ale nie KPiR ;)

    >+ pomocy,to mój debiut w tej dziedzinie!

    Ups... no to jeszcze nie znasz mojej standardowej rady (a na
    ogół rad nie udzielam, stosując się do niej dowiesz się czemu :)):
    weź, wleź na groups.google.pl -> zaawansowane, zapodaj nazwę
    grupy i zakres czasowy. Na początek weź tak z 2000...3000 postów,
    zaczniesz się orientować czego nie wiesz :]
    Dodatkowo... weź i z raz zafunduj sobie wizytę w biurze podatkowym,
    na konsultacje, biorąc "papiery" ze sobą. Żeby obejrzeli...
    I też standardowo: jaki masz pierwszy wpis do KPiR jeśli
    prowadzisz KPiR ?

    Wracając do pytania: *jeśli* jesteś na KPiR, to wartość remanentu
    jest twoją własnością. Dlatego *różnica* między remanentem
    z zamknięcia roku i jego otwarcia (a u ciebie z otwarcia DG !)
    jest twoim dochodem: bo to co "było na stanie" na początku roku
    już *było* opodatkowane, a to co *przybyło* to *sobie* (!)
    kupiłeś do dalszej odsprzedaży.
    Mam nadzieję że wyraziłem się jasno :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2003-12-13 15:12:43
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "uz" <p...@p...com.pl> napisał w wiadomości
    > czy od inwentaryzacji (sklep) na koniec roku płaci się jakieś podatki?
    pomocy,to mój debiut w tej dziedzinie!
    > --
    > Post wysłany z portalu finansowego Money.pl <www.money.pl>
    Re : A to debiut zacznij od przeczytania rozporządzenia MF o prowadzenia
    KPiR i instrukcji jej prowadzenia (załącznik do rozporządzenia). Podjąłeś
    się prowadzenia DG i nie zapoznałeś się z tak podstawowymi i powszechnie (na
    okładkach KPiR) znanymi przepisami ????
    AR