  • Data: 2006-05-16 00:27:40
    Temat: Re: renciści a ZUS z działalności
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Jacek Rakowski [www.goldap.info.pl] napisał(a):

> [...]
    > poziomie np. 50zł (płacić musiałby każdy: pracodawca, właściciel firmy,
    > pracownik, bezrobotny, niezaleznie od dochodu - chyba ze nie chce byc
    > ubezpieczony lub ubezpiecza sie prywatnie - należałoby dopuścić alternatywne
    > ubezpieczenia zdrowotne), pozostałe (51 i 53) od dochodu (min. ileś tam %,
    > nie mniej niż np. 1000zł rocznie - coś sie jednak nalezy państwu) . Wiem, że
    > składki wpływałyby do ZUS zapewne pod koniec roku, ale przedsiebiorca
    > powinien umieć myśleć i tak sobie planować wydatki, żeby mu pod koniec roku

    realnie - ta stała składka by była nie mniejsza niż 100zł.

    > 2. Najlepsze: zmiesienie ZUS i ubezpieczenia dobrowolne (marzenie ściętej
    > głowy :)

    za kilkadziesiąt lat byśmy mieli takie demonstracje pod sejmem że by
    nam bokiem wyszła taka oszczędność.

    > 3. Połączenie ZUS i PIT z "pitozus" (np. liniowe 35% od dochodu) - niby
    > śmieszne, ale wg mnie sensowne. Można to rozszerzyć o zapis taki, że przez
    > cały rok są pobierane stałe miesieczne zaliczki na ten "pitozus" w wysokosci
    > 1/12 łacznego "pitozusu" z roku poprzedniego. Rozliczało by sie to na koniec
    > roku - albo byłaby nadpłata , albo niedopłata.

    sensownie, ale taki pitozus by musiał wyjść prawie 50%.

    inny wariant:

    5. 1-2% od przychodów, lub 20% od dochodów - płaciłoby się ten wariant
    którego wartość jest większa. (oczywiście prawdopodobnie te 20% to by
    wyszło koniec końców 40% albo i więcej).

    p. m.