  • 1. Data: 2006-05-13 06:35:16
    Temat: renciści a ZUS z działalności
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Nie wiem czy juz ktoś wspominał, jeżeli tak, to mi umknęło.

    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_060513/p
    rawo/prawo_a_5.html

    Jeszcze przez 7 miesięcy renciści nie będą musieli płacić ub.
    społecznego przy DG.

    Do dalej nie wiadomo.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 2. Data: 2006-05-13 08:22:57
    Temat: Re: renciści a ZUS z działalności
    Od: "Jacek Rakowski [www.goldap.info.pl]" <www#goldap..net>

    > Jeszcze przez 7 miesięcy renciści nie będą musieli płacić ub. społecznego
    > przy DG.

    I ciągle bedzie sprawiedliwosci brak :(

    > Do dalej nie wiadomo.

    Moze w końcu zrobia po równo - uczciwie dla każdego. Dlaczego KRUSowcy,
    renciści mają być uprzywilejowani? Dlaczego w przypadku tych drugich ja mam
    ze swojej kasy dokładać do ich życia (renty mająm.in. z mojej kasy)?

  • 3. Data: 2006-05-13 08:54:12
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Jacek Rakowski [www.goldap.info.pl] napisał(a):

    > I ciągle bedzie sprawiedliwosci brak :(

    Z tą sprawiedliwością to jest ten kłopot, że wszystkim po równo nie
    zawsze jest sprawiedliwie a jak sie tworzy wyjątki to sie od razu tworzy
    patologie.

    "Sprawiedliwe" zasady tez cieżko ustalić.

    Z jednej strony jak widze tych rencistów, którzy prowadzą spore firmy,
    zatrudniają kilkadziesiąt osób, rozbijają się drogimi samochodami to
    mnie skręca że ja im jeszcze z moich składek dopłacam.

    A z drugiej strony jak patrzę na znajoma krawcową która, sobie szyciem i
    poprawkami dorabia 300-500zł do renty w miesiącu i chciał być uczciwa,
    założyła działalność...

    I bądź tu mądry.

    > Moze w końcu zrobia po równo - uczciwie dla każdego. Dlaczego KRUSowcy,
    > renciści mają być uprzywilejowani? Dlaczego w przypadku tych drugich ja mam
    > ze swojej kasy dokładać do ich życia (renty mająm.in. z mojej kasy)?

    Dla ścisłości to i 3/4 emerytury też. I to znowu każdemu rolnikowi, nie
    tylko tym którzy ledwo przędą, tym co maja po kilkaset hektarów albo
    trzaskają kasę na przechowywaniu zbóż też.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 4. Data: 2006-05-13 15:45:57
    Od: "ania" <a...@e...pl>

    Użytkownik "Maddy"

    > Z jednej strony jak widze tych rencistów, którzy prowadzą spore firmy,
    > zatrudniają kilkadziesiąt osób, rozbijają się drogimi samochodami to mnie
    > skręca że ja im jeszcze z moich składek dopłacam.
    eee tam - do czego doplacasz? jak wykazuja dochod powyzej granicy - nie
    pamietam cos 1400 z kawalkiem to renty im nie wyplacaja

    > A z drugiej strony jak patrzę na znajoma krawcową która, sobie szyciem i
    > poprawkami dorabia 300-500zł do renty w miesiącu i chciał być uczciwa,
    > założyła działalność...
    no wlasnie...
    to jej to nawet rente placa, a skladek nie placi

    mnie przerazilo cos innego - oni chca, zeby skladki rencisci placili - za to
    my - tzn panstwo bedzie im je refundowac, im czyli tym biednym - to bedzie
    dopiero extra, dosc ze gos nie wykaze dochodu, bo zasila szara strefe
    rachunkowa, dostaje rente, bo nie przekracza kwoty, od ktorej zawieszaja to
    jeszcze mu zrefunduja skladki?
    nie wiem - teraz dopiero powiedz co jest madre?:-)
    zyc nie umierac

    --
    ania ----------------------------
    www.aem.pl GG: 1145538

  • 5. Data: 2006-05-13 21:49:10
    Od: Docent <docent@[WytnijTo]w.pl>

    ania napisał(a):

    > eee tam - do czego doplacasz? jak wykazuja dochod powyzej granicy - nie
    > pamietam cos 1400 z kawalkiem to renty im nie wyplacaja

    Nieprawda.

    Dla osób prowadzących pozarolniczą działalność gospodarczą za przychód
    wpływający na ograniczenie lub zawieszenie świadczeń uważa się przychód
    stanowiący podstawę wymiaru składek na ubezpieczenie społeczne (art.104
    ust.1a ustawy emerytalnej).
    Natomiast podstawę wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne tych osób
    stanowi kwota *zadeklarowana*, nie niższa niż 60% przeciętnego miesięcznego
    wynagrodzenia (zmniejszenie świadczeń powoduje dopiero 70% przeciętnego
    wynagrodzenia).
    Pomimo więc wykazywania dużych dochodów (w rozumieniu PIT) nie powoduje to
    zmniejszenia ani zawieszenia świadczeń.

    Czy w takiej sytuacji zadeklaruje ktoś podstawę wyższą od minimalnej ?

    --
    ~~~~~ Posted by KNode ~~~~~

  • 6. Data: 2006-05-14 11:48:26
    Od: "ania" <a...@e...pl>

    Użytkownik "Docent"

    > Nieprawda.

    no to pieknie:-) jeszcze piekniej - tylko czemu zus nie udsyla do takich
    przepisow?:-) obiecuje doczytac ustawe i jeszcze raz podyskutowac z
    dezinformacja w zus

    --
    ania ----------------------------
    www.aem.pl GG: 1145538

  • 7. Data: 2006-05-14 12:08:56
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <docent@[WytnijTo]> napisal(a):

> [...]
    > zmniejszenia ani zawieszenia świadczeń.
    >
    > Czy w takiej sytuacji zadeklaruje ktoś podstawę wyższą od minimalnej ?

    No to potwierdzasz moją wersję. Też się kiedyś nad tym zastanawiałęm i
    taka była moja interpretacja. Temat mi się już nieco zdeaktualizował
    (zainteresowanej osobie już minął okres kiedy ZUS mógłby żądać zwrotu
    części świadczeń), ale też mi w ZUSie wtedy przedstawiali inną wersję,
    że chodzi o faktyczne dochody
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 8. Data: 2006-05-15 06:35:30
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Maddy wrote:

> [...]
    >
    > A z drugiej strony jak patrzę na znajoma krawcową która, sobie szyciem
    > i poprawkami dorabia 300-500zł do renty w miesiącu i chciał być

    Rozwiązanie jest proste ( a może tylko pozornie.....) - składki od
    rzeczywistego dochodu. Tylko, że budżet ZUS tego nie wytrzyma.

  • 9. Data: 2006-05-15 08:18:39
    Od: "Jacek Rakowski [www.goldap.info.pl]" <www#goldap..net>

    > Rozwiązanie jest proste ( a może tylko pozornie.....) - składki od
    > rzeczywistego dochodu. Tylko, że budżet ZUS tego nie wytrzyma.

    Choc płaciłbym trochę wiecej - jestem za. Byłoby uczciwie

  • 10. Data: 2006-05-15 22:16:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 15 May 2006, jureq wrote:

    > Rozwiązanie jest proste ( a może tylko pozornie.....) - składki od
    > rzeczywistego dochodu.

    A ten "rzeczywisty dochód" przy DG to czym jest?
    Podatkowy nie (bo nie uwzględnia zapłaconych faktur i amortyzacji,
    a raczej amortyzację uwzględnia "na opak" bo trzeba NAJPIERW zapłacić
    a dopiero PÓŹNIEJ zaliczać w koszt - już bez związku z wydatkami)
    Kasowy nie bardzo (nie ma dokumentacji pozwalającej go wyliczyć
    z dokumentacji podatkowej KPiR)
    Z uwzględnieniem rezerw na straty czy bez? (choćby na koszty przyszłych
    realizacji gwarancji na przykład)
    Założenie że DG (w tym "mała DG") jest równoznaczna z "samozatrudnieniem
    bez kosztów inwestycyjnych" jest IMO nieporozumieniem.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)