  • 1. Data: 2004-12-03 10:05:25
    Temat: rewelacje GW
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Gazeta wyborcza oglosila wzcoraj rewelacje,
    ze gdy prezydent podpisze ustawe o Pit,
    to "najbogatsi" zaplaca 50%
    podatku, a potem budzet zwroci im (po wyroku TK)
    z odsetkami wg stopy 16%.

    CZy ja cos przegapilem w ustawie?
    czy tez amy tak dobrze zarabiaacych, ze wpadna w ostatni prog w styczniu ?

    Boguslaw

  • 2. Data: 2004-12-03 10:52:06
    Temat: Re: rewelacje GW
    Od: Mieczysław <m...@U...pl>

    Fri, 03 Dec 2004 11:05:25 +0100, na pl.soc.prawo.podatki, Boguslaw Szostak
    napisał(a):

    > CZy ja cos przegapilem w ustawie?
    > czy tez amy tak dobrze zarabiaacych, ze wpadna w ostatni prog w styczniu ?

    Może kilku takich się znajdzie - patrz zarobki np. prezesów banków (
    najlepsi 3 - 5 mln rocznie ).

    --
    Mieczysław
    ----

  • 3. Data: 2004-12-03 20:35:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 3 Dec 2004, Boguslaw Szostak wrote:
    [...]
    >+ CZy ja cos przegapilem w ustawie?
    >+ czy tez amy tak dobrze zarabiaacych, ze wpadna w ostatni prog w styczniu ?

    Nie muszą.
    Przecież czas reakcji USu na deklarację podatkową może być rzędu
    dwu tygodni, zaś czas do ostatecznego rozstrzygnięcia po apelacji
    ministra będzie w NSA tak do dwu lat...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2004-12-04 02:06:26
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Najlepsi ... w jakim kontekście? ;)

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 5. Data: 2004-12-04 07:47:05
    Od: Mieczysław <m...@U...pl>

    Sat, 4 Dec 2004 03:06:26 +0100, na pl.soc.prawo.podatki, Artur Ch.
    napisał(a):

    > Dnia 3 gru o godzinie 11:52, na pl.soc.prawo.podatki, Mieczysław
    > napisał(a):

    > Najlepsi ... w jakim kontekście? ;)

    Zarobków :D

    --
    Mieczysław
    ----

  • 6. Data: 2004-12-06 09:17:14
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Artur Ch. pisze:

> [...]

    To STANOWCZO ZA MALO.. by wpasc w 4 prog w styczniu..

    5 000 000 rocznie to 417 tys. 4 prog, to dopiero podatek za luty
    3 000 000 to 250 miesiecznie..4 prog, to dopiero podatek za marzec..

    tak wiec moze kilka osob zaplac 10 % od nadwyzki ponad 600 000...

    Wiec o co ten placz GW , ze Prezydent robi im prezent ?

    wezmy tego z 5 000 000. zalozmy ze tu juz PO zaplaceniu ZUS
    835k -600k = 234k czyli dodatkowy podatek to 23,400

    karne odsetki podatkowe od tego to 10.26 dziennie.

    DZIESIEC ZLOTYCH...

    o co wiec ten placz ?
    Wg mnie czlowiek strzelil kula w plot..
    albo nie zna sie kompletnie na podatkach a chce o nich pisac,
    albo go cos zaslepilo... zcyzby nienawisc do tych, co maja ?

    Boguslaw
    Boguslaw

  • 7. Data: 2004-12-07 11:43:13
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <cp182q$a7e$1@galaxy.uci.agh.edu.pl>,
    Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl> wrote:

> [...]
    > 835k -600k = 234k czyli dodatkowy podatek to 23,400
    >
    > karne odsetki podatkowe od tego to 10.26 dziennie.

    A dlaczego karne?

    --
    pozdrawiam
    Jarek

  • 8. Data: 2004-12-07 11:46:15
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Jarek Spirydowicz pisze:

    > A dlaczego karne?

    Nawet nie chcialo mi sie nad tym zastanawiac...

    Ogolnie chodzi o to, ze redagkor GW "oburzal sie",
    ze budzet bedziemuslal zwracac wg takiej stopy
    jak za zwloke, bo podatnik zaplaci "z winy Panstwa"
    zaliczke, ktora niejest nalezna..

    Boguslaw

  • 9. Data: 2004-12-07 15:04:46
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <cp4567$b3c$1@galaxy.uci.agh.edu.pl>,
> [...]

    > ze budzet bedziemuslal zwracac wg takiej stopy
    > jak za zwloke, bo podatnik zaplaci "z winy Panstwa"

    Czytałem tekst. I jednak mnie to zastanawia. Bo przecież ta zaliczka
    będzie należna do ewentualnego wyroku TK. A one nie działają wstecz.
    Owszem, postępowania można wznawiać, decyzje uchylać - ale tu tego nie
    ma.

  • 10. Data: 2004-12-08 08:29:31
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 12/6/2004 10:17 AM, Użytkownik Boguslaw Szostak napisał:

    > To STANOWCZO ZA MALO.. by wpasc w 4 prog w styczniu..

    W KF: *nikt nigdy* niezależnie ile by nie zarabiał nie wpadnie w 4 próg
    w styczniu w tym rozumieniu, że bęsdzie płacił zaliczkę styczniową wg
    podwyższonej stawki.

    > 5 000 000 rocznie to 417 tys. 4 prog, to dopiero podatek za luty

    Za marzec

    > 3 000 000 to 250 miesiecznie..4 prog, to dopiero podatek za marzec..

    Za kwiecień

    --
    gefragt