  • 11. Data: 2004-12-08 09:58:29
    Temat: Re: rewelacje GW
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    du hast mich gefragt pisze:

    > W KF: *nikt nigdy* niezależnie ile by nie zarabiał nie wpadnie w 4 próg
    > w styczniu w tym rozumieniu, że bęsdzie płacił zaliczkę styczniową wg
    > podwyższonej stawki.

    Czegos nie zrozumialem..
    jesli JEST PRACOWNIKIEM i pobiera pensje ostatniego, to w stycziu
    pracodawca oblicza i potraca zaliczke...
    Pit oczywiscei wysyla wlutym, ale zaliczka jest zastyczen..

    Boguslaw

  • 12. Data: 2004-12-08 10:39:55
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 12/8/2004 10:58 AM, Użytkownik Boguslaw Szostak napisał:

    > Czegos nie zrozumialem..
    > jesli JEST PRACOWNIKIEM i pobiera pensje ostatniego, to w stycziu
    > pracodawca oblicza i potraca zaliczke...
    > Pit oczywiscei wysyla wlutym, ale zaliczka jest zastyczen..

    Pierwsza zaliczka będzie zawsze 19% bo podwyższoną zaliczkę stosuje się
    od miesiąca następnego po miesiącu, w którym przekroczono próg.

    --
    gefragt

  • 13. Data: 2004-12-08 11:04:34
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <cp6lt7$4vs$1@atlantis.news.tpi.pl>,
    du hast mich gefragt <d...@k...pl> wrote:

    > Pierwsza zaliczka będzie zawsze 19% bo podwyższoną zaliczkę stosuje się
    > od miesiąca następnego po miesiącu, w którym przekroczono próg.

    Chyba że ktoś nie jest pracownikiem i "zaliczkę oblicza się według
    skali...".

    --
    pozdrawiam
    Jarek

  • 14. Data: 2004-12-08 11:08:47
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 12/8/2004 12:04 PM, Użytkownik Jarek Spirydowicz napisał:

    > Chyba że ktoś nie jest pracownikiem i "zaliczkę oblicza się według
    > skali...".

    Jeżeli jest prezesem banku to jest rozliczany tak jak pracownik ->
    działalność wykonywana osobiście.

    --
    gefragt

  • 15. Data: 2004-12-09 21:58:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 6 Dec 2004, Boguslaw Szostak wrote:
    [...]
    >+ To STANOWCZO ZA MALO.. by wpasc w 4 prog w styczniu..

    A po co ci wpaść zaraz w styczniu ?? ;)
    Podatnik przekracza próg. Kiedyś, nie w styczniu.
    Podatnik składa deklarację 40%. Za pół roku US się do niego
    dobiera, powiada że miało być 50%.... Za dwa lata już jest
    sprawa apelacyjna przed NSA... ;)

    >+ tak wiec moze kilka osob zaplac 10 % od nadwyzki ponad 600 000...
    >+
    >+ Wiec o co ten placz GW , ze Prezydent robi im prezent ?

    ...bo do końca roku to się trochę uzbiera :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 16. Data: 2004-12-09 22:03:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 Dec 2004, Jarek Spirydowicz wrote:
    [...]
    >+ Czytałem tekst. I jednak mnie to zastanawia. Bo przecież ta zaliczka
    >+ będzie należna do ewentualnego wyroku TK. A one nie działają wstecz.

    Sprzeciw.
    Jak podatnik NIE zapłaci podatku - to sprawa jest przed sądem,
    jak rozumiem - NSA. I sąd może orzec zgodnie z Konstytucją, sąd
    może zwrócić się do TK... nieważne - sąd MOŻE orzec ZGODNIE
    Z PRAWEM. Oczywiście wyrok w tej sprawie nie ma znaczenia dla
    inncyh spraw... ! - ale AFAIK to wcale nie musi być NAJPIERW
    wyroku TK ani wyrok ten nie musi "działać wstecz" !
    Dobrze gadam ? ;)

    >+ Owszem, postępowania można wznawiać, decyzje uchylać - ale tu tego nie
    >+ ma.

    Zgoda.
    IMHO to jest z podejścia podatnika - ryzykanta, który Z GÓRY zakłada
    że "powalczy"... i NIE liczy na to że US coś mu zwróci :)
    Jasne że w tym przypadku to nie "zarabiający" ale jego płatnik powinien
    się "postawić"... :)
    Choć... podatnik chyba też może - przy rozliczeniu rocznym...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 17. Data: 2004-12-10 11:26:35
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <cp6nja$c68$2@atlantis.news.tpi.pl>,
    du hast mich gefragt <d...@k...pl> wrote:

    > Jeżeli jest prezesem banku to jest rozliczany tak jak pracownik ->
    > działalność wykonywana osobiście.

    Chyba że ktoś nie jest rozliczany jak pracownik. Słuchaj, ja się czepiam
    tylko kwantyfikatora, tego *nikt nigdy*.

  • 18. Data: 2004-12-10 11:34:32
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.61.0412092259120.1924@athlon>,

> [...]
    > jak rozumiem - NSA. I sąd może orzec zgodnie z Konstytucją, sąd
    > może zwrócić się do TK... nieważne - sąd MOŻE orzec ZGODNIE

    Ale przecież "zgodnie z prawem" to jest "50 proc. od nadwyżki"...

    > Oczywiście wyrok w tej sprawie nie ma znaczenia dla
    > inncyh spraw... ! - ale AFAIK to wcale nie musi być NAJPIERW
    > wyroku TK ani wyrok ten nie musi "działać wstecz" !
    > Dobrze gadam ? ;)

    A nie wiem, bo przyznam, że nie za bardzo rozumiem, co chcesz tu wykazać
    :)

> [...]
    > się "postawić"... :)
    > Choć... podatnik chyba też może - przy rozliczeniu rocznym...

    Znów mam duże oczy. W każdym razie póki co mamy sytuację, że prezydent
    podpisał i 50% wchodzi. Więc pożyjemy i zobaczymy.

  • 19. Data: 2004-12-10 12:30:41
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 12/10/2004 12:26 PM, Użytkownik Jarek Spirydowicz napisał:

    > Chyba że ktoś nie jest rozliczany jak pracownik. Słuchaj, ja się czepiam
    > tylko kwantyfikatora, tego *nikt nigdy*.

    Tak, masz rację, teoretycznie istnieją przedsiębiorcy osiągający
    przychody tej wielkości rozliczający się wg skali i teoretycznie w 2005
    też tacy mogą istnieć.

    --
    gefragt

  • 20. Data: 2004-12-10 13:40:16
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <cpc5b5$1c3$1@nemesis.news.tpi.pl>,
    du hast mich gefragt <d...@k...pl> wrote:

    > Tak, masz rację, teoretycznie istnieją przedsiębiorcy osiągający
    > przychody tej wielkości rozliczający się wg skali i teoretycznie w 2005
    > też tacy mogą istnieć.

    :))