    From: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ?rodki trwałe
    Date: Fri, 24 May 2002 00:22:59 +0200

    Dnia pewnego pięknego (Thu, 23 May 2002 01:38:26 +0200), Gotfryd
    Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> był(a) napisał(a):

    > Grupy waść nie czytasz ?? -:O

    Czytam, alem jeno człowiek, choć szlacheckiej krwi :-), i część mi
    umyka...

    >(jeden z częsciej wałkowanych tematów !)

    :-O Widać mnie omijał

    > Obowiązkowe zaliczenie w ŚT - 3500zł.
    > Obowiązkowe zaliczenie w EW - 1500zł.
    > Oczywiście zakazu dawania czegoś "za 200" do EŚT nie ma.

    No chyba że to darmowy linux... Wtedy może być kłopot :-)

    > Natomiast "nieprowadzenie" EŚT i EW to rzeczywiście jest
    >błąd - wg. rozp. ministra o prow. KPiR masz mieć.
    > Może być pusta :) (przeczytaj to rozporządzenie, krzywdy
    >ci nie zrobi :)) A naprawa błędu polega na założeniu
    >ewidencji (jak chcesz to są gotowe do kupienia: wtedy
    >tylko stempel i autograf...)

    O! To muszę poszukać... Ale pewnie gdzieś jest wzór... Po co kupować?
    Można wydrukować i już...

    > I pytanie kontrolne: czy twoja teściowa miała coś wspólnego
    >z pełną księgowością ??

    Nie. Ma butik na PKPiR i twierdzi właśnie, że od 200zł. Ale ona
    twierdzi różne dziwne rzeczy. Ostatnio stwierdziła, że nie wolno
    sprzedać taniej niż się kupiło. No paranoja, zwłaszcza w branży
    komputerowej. Jak kupię procesor i stanieje, to mam go zjeść zamiast
    sprzedać ze stratą, ale sprzedać?

    No w każdym razie, wolałem się upewnić.

    > -:)
    >(objaśnienie: w PK nie ma ewidencji wyposażenia, ale faktycznie
    > wyposażenie wedle "zasady istotności" jest rejestrowane;
    > widać było "u niej" 200zł :). [komentarz do objaśnienia: wiedza
    > o PK pochodzi z czytania grupy, nie ustaw ! :)])

    Moja wiedza z ksiąg handlowych jest zerowa i na razie wolę sobie tym
    nie zaśmiecać głowy zbytnio...

    --
    Jego Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)