    From: "Bolek LTC" <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ?rodki trwałe
    Date: Sat, 25 May 2002 21:50:53 +0200

    > prowadzę SC na PKPiR. Dzisiaj dowiedziałem się od teściowej, że
    > _podobno_ wszelkie zakupy powyżej 200zł powinienem wciągać na Środki
    > Trwałe. Do tej pory nie prowadziłem takiej ewidencji. Czy to błąd? Jak
    > z tego wybrnąć?
    ciach

    wg nowej ustawy o rachunkowosci (po zmianach od stycznia 2002) srodki trwale
    musza spelniac 3 warunki:
    1) wartosc zakupu powyzej 3500,-
    2) musza byc sprawne i kompletne w momencie przekazania do uzycia
    3) musza byc wykorzystywane przez wlasciciela (czyli tego, kto kupil)

    tylko takie rzeczy TRZEBA traktowac jako ST, reszte mozna, ale nie zawsze
    jest sens.

    To co Twoja Tesiowa powiedziala moze byc spowodowane jeszcze jednym: w
    niektorych firmach uznaje sie inne zasady odnosnie ST - nie sprzeczne z
    prawem, ale je zaostrzajace. Mozna np. uznac w firmie, ze wszystko o
    wartosci jednostkowej pow. wartosci 100 zlotych wpisuje sie jako
    WYPOSAZENIE - i w tedy Twoje lady i szafki takie by byly. Wtedy wpisuje sie
    to do ksiag inwentarzowych i potem, kiedys, ew. spisuje na straty :). Moze
    sie po prostu pomylilo, lub tak uslyszala od koleznaki ktora zle uslyszala i
    tak dalej....

    Co do sprzedawania ponizej wartosci zakupu, to jest to obostrzone
    przepisami, ze glownie wzgledu na hipermarkety, ale niestety nie wiem
    dokladnie na czym stanelo i czy juz weszlo w zycie.

    pzdr.

    Bolek