    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: rollback umowy o dzieło
    Date: Thu, 06 Apr 2006 12:48:45 +0200

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > Dobrze piszę?
    > Ale jeśliby przyjąć że wykonawca dostał ZALICZKĘ, lecz później umowa
    > została rozwiązana ("za obupónym porozumieniem") to IMHO podstaw do
    > opodatkowania nie ma.
    > Dobrze piszę?
    > Pytaniem tylko jest czy zaliczka miała być opodatkowana?
    >
    > Mi się wydaje że tak.
    > W takim układzie pozostaje pytanie jaką formę powinna przyjąć
    > korekta - czy "ujemnej wypłaty" (sądzę że tak).
    > Nie wątpię że oznacza to powiedzmy: czynności wyjaśniające z US :),

    właśnie tego się obawiam :)

    > i dokładne przyglądanie się jak to z tą "zaliczką" było i na co ona... :)

    > A czy taki "zwrot", jeśliby to NIE BYŁ "zwrot zaliczki" nie będzie
    > twoim przychodem j.w. (jako kara umowna zapłacona przez wykonawcę)?

    Powiedzmy że taki zwrot można zrobić z ręki do ręki, bez zostawiania
    śladów na papierze :)

    Lub rzeczywiście potraktować ten zwrot jako przychód, który i tak jest
    mniejszy niż wcześniejszy koszt, więc jestem wtedy stratny na interesie
    80% odprowadzonej zaliczki, czyli 8% kwoty brutto.

    I chyba tak trzeba będzie zrobić....

    p. m.

    p. m.