  • 11. Data: 2002-04-20 07:19:06
    Temat: Re: rozliczenie firmy - porada dla początkującego - amortyzacja
    Od: hubert depesz lubaczewski <h...@m...pl>

    uff. dzięki wszystkim za informacje. postaram się sobie poradzić (na
    spółkę z moją panią) - jakby coś to będę jeszcze się pytał - bójcie się
    :)

    depesz

    p.s. a vim'a jestem w stanie wytłumaczyć prawnikowi :)

    p.s.2. wiem, że sa inne systemy - sam pracowałem np. na vm/cms.

    --
    hubert depesz lubaczewski http://www.depesz.pl/
    ... vows are spoken to be broken ... [enjoy the silence]

  • 12. Data: 2002-04-20 08:06:17
    Od: "Cezary F." <c...@i...pl>

    . "samochód rozlicza
    > się nie cały" odbija się czkawką w VATcie - też "nie cały")

    Jesteś pewny, że nie cały?
    Jest tam chyba jakiś paragraf na odliczenie
    też od części, która nie jest KUP.

  • 13. Data: 2002-04-20 15:06:25
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne wrote:

    > Trudność polega na tym, że NIE CAŁY koszt samochodu podlega
    > zaliczeniu w koszty
    Samochodu osobowego!!!

    > Celem skomplikowania życia VAT nie podlega zasadom
    > regulacji ww. patentu (rozlicza się go w momencie ZAKUPU,
    > z zastrzeżeniem że komplikacja pt. "samochód rozlicza
    > się nie cały" odbija się czkawką w VATcie - też "nie cały")

    Gotfrydzie, nie mieszaj chłopakowi w głowie.
    Dlaczego nie mozna odliczyć całego VATu?
    Przeciez samóchód, od którego można odliczyć VAT - cięząrowy na ten
    przykład, jednoczesnie nie podlega ograniczeniom jeżeli idzie o wartośc
    początkową.
    A jeżeli podlega, to nie można od niego odliczyć VATu.
    Akurat tu nie ma żadnych czkawek.

    > W przypadku samochodu (chciałeś - to masz) *stosowny
    > ułamek* wartości samochodu zaliczasz "w koszty"; dla
    > większości innych maszyn/urządzeń/... zalicza się
    > zazwyczaj CAŁOŚĆ, ale "samochodziarzy" fiskus karze :]
    Tylko samochodziarzy osobowych.
    Gotfrydzie! Sprawiasz mi taki zawód... :-(

    > Było zacząc od amortyzacji czegoś prostszego niż samochód :] !
    To nie jest aż takie trudne, ale po twoich wyjasnieniach chłopak w łeb sobie
    strzeli.

    Do autora pytania - wyjaśnij może o jaki samochód chodzi, napiszę Ci
    instrukcję obsługi. Mam męża informatyka i wiem jaki językiem mówią Ci
    dziwni ludzie :-)))
    Konieczne informacje: czy samochód jest nowy czy używany, jeżeli używany, to
    jak długo (używany w ogóle, niekoniecznie przez Ciebie)? Kupiony na firmę
    czy wczesniej? Ciężarowy czy osobowy? Jeżeli ciężarowy to przerabiany "na
    gębe" czy z homologacją producenta a także czy kupiony od osoby fizycznej
    (umowa kupna sprzedaży) czy od firmy ( faktura VAT)?
    Od tego wszystkiego zależy co i jak wrzucasz w koszty.
    I sie nie bój, to prostsze niz całki.

    Maddy (wiem jak wygląda całka - taki robaczek:))

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 14. Data: 2002-04-22 20:52:36
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 20 Apr 2002, Magdalena Woloszyk wrote:
    [...]
    >+ > zazwyczaj CAŁOŚĆ, ale "samochodziarzy" fiskus karze :]
    >+ Tylko samochodziarzy osobowych.
    >+ Gotfrydzie! Sprawiasz mi taki zawód... :-(

    No... :(
    Chyba pisanie o niewłaściwej porze źle się kończy :]
    Thx za korekty - nie pamiętam czy w pytaniu BYŁA mowa
    o tym co to za samochód czy nie; o VATcie rzeczywiście
    namieszałem :(
    [...]
    >+ To nie jest aż takie trudne, ale po twoich wyjasnieniach chłopak w łeb sobie
    >+ strzeli.

    Acha. Po czym aplikujesz coś sześć pytań warunkowych,
    i powiadasz że to proste ;)
    -:)

    [...]
    >+ I sie nie bój, to prostsze niz całki.
    >+
    >+ Maddy (wiem jak wygląda całka - taki robaczek:))

    Dobre :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 15. Data: 2002-04-23 07:17:07
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Dnia 02-04-22 22:52, Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne napisał:

    > Acha. Po czym aplikujesz coś sześć pytań warunkowych,
    > i powiadasz że to proste ;)
    > -:)

    No wiesz, z moich doświadzeń wynika, że przeciętnemu informatykowi
    łatwiej odpowiedzieć na ciag pytań warunkowych niż opisowo przedstawić
    problem. W końcu wystarczy tylko narysowac sobie diagram i powstawiać
    true/fals (no może w paru miejscach będzie trzeba jakies dane liczbowe
    podać).
    To co wyjdzie wpuszcza sie w maszynę zwana potocznie "znajoma
    księgowa" i po przetworzeniu otrzymujemy bardzo wiarygodny wynik :-))

    Maddy (żona informatyka :))
    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl