  • 1. Data: 2005-01-27 08:19:05
    Temat: rozliczenie na podst kilometrowki
    Od: "Red" <kmwejfhNOSPAM@CUT-IT_MAN!!!acn.waw.pl>

    witajcie niedlyugo nadejdzie czas pierwszego rozliczenia z US.
    Mam teraz putanie o odliczenie kosztow eksploatacji na zasadzie kilometrowki
    Czy jezeli podatek dochodowy ktory musze zaplacic wynosi 700pln
    a kwota fv na paliwo wynosi 400 pln natomiast wynik z ewidencji eksploatacji
    samochodu
    wynosi 374.52 to po rozliczeniu tego (zakladając ze nie mam innych kosztow)
    podatek dochodowy
    ktory mam zaplacic US to 700 - 374,52 = 325,48? Czy tylko jakis procent z
    kwoty obliczonej na podstawie kilometrowki odliczam?
    POdatek to 19%L.

    Czy to sie w ten sposob odlicza?
    Red

  • 2. Data: 2005-01-27 10:02:01
    Temat: Re: rozliczenie na podst kilometrowki
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Jan 2005, Red wrote:

    >+ witajcie niedlyugo nadejdzie czas pierwszego rozliczenia z US.

    Mogę poprosić o objaśnienie - rozliczenie CZEGO ?
    Znaczy ja rozumiem że dochodu. Ale *za jaki okres* ?

    >+ Mam teraz putanie o odliczenie kosztow eksploatacji na zasadzie kilometrowki
    >+ Czy jezeli podatek dochodowy ktory musze zaplacic wynosi 700pln

    ...czyli mniej więcej od 3700 zł dochodu, tak ?

> [...]
    >+ ktory mam zaplacic US to 700 - 374,52 = 325,48? Czy tylko jakis procent z
    >+ kwoty obliczonej na podstawie kilometrowki odliczam?

    Coś nam powiedz: czy ty na pewno słyszałeś takie hasło jak KPiR ?
    I co tam wpisujesz ?
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-01-27 16:44:38
    Od: "Red" <kmwejfhNOSPAM@CUT-IT_MAN!!!acn.waw.pl>

    > Mogę poprosić o objaśnienie - rozliczenie CZEGO ?
    > Znaczy ja rozumiem że dochodu. Ale *za jaki okres* ?

    Vatu i podatku dochodowego za styczen,

    > ...czyli mniej więcej od 3700 zł dochodu, tak ?

    Tak

    > Coś nam powiedz: czy ty na pewno słyszałeś takie hasło jak KPiR ?
    > I co tam wpisujesz ?
    > :)

    Słyszalem, o czyms takimi prowadze taka księge i wpisuje w nią dokladnie to
    co powinienem
    wpisywac. Wszystko jest księgowane na bieżaco. Jako ze wykonuje tylko usługi
    dla jednego podmiotu to nie wiele tego jest. Kwoty z FV na paliwo takze
    wpisuje do księgi.

    Mozesz mi odpowiedziec na pytanie czy Do kosz\tów uzyskania przychodu
    wpisuje
    całe kwoty czy tylko ich procent. Jaki?
    Czy koszt uzyskania przychodu odpisuje od podatku dochodowego w taki sposób
    jak przedstawilem to powyżej (zakladając ze paliwo i kwota wynykajaca z
    kilomterowki to jedyny koszt dochodu)?
    Red

  • 4. Data: 2005-01-27 18:28:44
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Red wrote:
    > Słyszalem, o czyms takimi prowadze taka księge i wpisuje w nią
    > dokladnie to co powinienem
    > wpisywac.

    Jakim zatem cudem usiłujesz odejmować koszty od podatku?

    > Mozesz mi odpowiedziec na pytanie czy Do kosz\tów uzyskania przychodu
    > wpisuje
    > całe kwoty czy tylko ich procent. Jaki?

    Całe kwoty. Czasem do wysokości pewnych limitów.

    > Czy koszt uzyskania przychodu odpisuje od podatku dochodowego w taki
    > sposób jak przedstawilem to powyżej (zakladając ze paliwo i kwota
    > wynykajaca z kilomterowki to jedyny koszt dochodu)?

    Na pewno nie odpisujemy kosztów związanych
    z użytkowaniem samochodu od podatku.

  • 5. Data: 2005-01-27 18:57:03
    Od: "Red" <kmwejfhNOSPAM@CUT-IT_MAN!!!acn.waw.pl>

    > Jakim zatem cudem usiłujesz odejmować koszty od podatku?

    > Całe kwoty. Czasem do wysokości pewnych limitów.

    > Na pewno nie odpisujemy kosztów związanych
    > z użytkowaniem samochodu od podatku.

    O ile wiem to:
    Koszty wynikajace z Ewidencji przebiuegu {Pojazdu i Kosztow Eksploatacji
    Samochodu dodajemy do kosztów uzyskania przychodu, ktory z kolei mozemy
    odpisac od podatki dochodowego.
    Tak? W jaki sposob to zrobic?
    Pytam czysto teoretycznie, ze wspomnianej ewidencji wyliczylem ze
    eksploatacja samochodu wyniosla mnie np 500 pln a podatek dochodowy
    miesieczny to 700 czyli do US idzie 200pln?
    Chcialbym wiedziec takie suche fakty, czy metoda powyzsza jest prawidlowa?
    Red

  • 6. Data: 2005-01-27 19:04:38
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Red wrote:
> [...]
    > miesieczny to 700 czyli do US idzie 200pln?
    > Chcialbym wiedziec takie suche fakty, czy metoda powyzsza jest

    Suche fakty są takie, że nie odliczamy "eksploatacji"
    od *podatku*. Metoda Twoja zatem nie jest prawidłowa.

    Jeśli wychodzi Ci podatku 700zł, tzn że jest ok 3685zł dochodu.
    Tego dochodu jest mniej po uwzględnieniu kosztów
    wynikających z eksploatacji. Ogólnie: dochód=przychód - koszty
    A zatem 3685-500=3185 będzie dochodu
    a podatku wyjdzie 19% czyli ok 605zł.

  • 7. Data: 2005-01-27 19:51:33
    Od: KM <k...@n...mp.pl>

    Red napisał(a):
> [...]
    > ktory mam zaplacic US to 700 - 374,52 = 325,48? Czy tylko jakis procent z
    > kwoty obliczonej na podstawie kilometrowki odliczam?

    Coś strasznie gmatwasz, i to w prostej sprawie, co będzie dalej ?

    Twój przychód to ok. 3684 złote (wpisany w KPiR w kolumnie przychody),
    koszty (kolumna koszty) to 374,52 zł (koszt jak każdy).
    Dochód to 3684 - 374,52 = 3309,48, stąd podatek 19% = 628 zł.

  • 8. Data: 2005-01-27 20:29:57
    Od: "Red" <kmwejfhNOSPAM@CUT-IT_MAN!!!acn.waw.pl>

> [...]
    > koszty (kolumna koszty) to 374,52 zł (koszt jak każdy).
    > Dochód to 3684 - 374,52 = 3309,48, stąd podatek 19% = 628 zł.

    Tak juz rozumiem dziekuje
    Red

  • 9. Data: 2005-01-27 21:59:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Jan 2005, Red wrote:
    [...]
> [...]
    >+ dla jednego podmiotu to nie wiele tego jest. Kwoty z FV na paliwo takze

    ...no i owa księga jest podstawą do rozliczenia podatku.
    Przepisujesz *z księgi* stosowne pozycje do PIT-5 (PIT-5L), żebyś
    czasem nie wpadł na koncept "odejmowania czegoś na boku celem
    wpisania do PIT" :)

    >+ Mozesz mi odpowiedziec na pytanie czy Do kosz\tów uzyskania przychodu
    >+ wpisuje
    >+ całe kwoty czy tylko ich procent. Jaki?

    Całe.

    >+ Czy koszt uzyskania przychodu odpisuje od podatku dochodowego

    *NIE*.
    To o co pytasz to ODLICZENIE.
    Prawdopodobnie masz jedno takie odliczenie które odlicza się
    od podatku dochodowego - mianowicie *zapłacone* składki zdrowotne
    (o ile coś w styczniu już zapłacisz - bo *za* styczeń płaci się
    do 10. lutego, jak "za siebie" rzecz jasna).

    >+ w taki sposób
    >+ jak przedstawilem to powyżej (zakladając ze paliwo i kwota wynykajaca z
    >+ kilomterowki to jedyny koszt dochodu)?

    Nijak.
    Ech, straszczenie:
    W KPiR masz w jednej pozycji przychody, w drugiej koszty.
    Doliczasz zakupy handlowe i - tylko jeśli w danym miesiącu zrobisz
    remanent ! - różnicę remanentową.
    I przepisujesz - przychody do jednej rubryki, koszty do drugiej
    na PIT-5(L).
    Tam (w PIT !) je *odejmujesz*.
    Masz "dochód"
    *Jeśli* masz odliczenia od dochodu - płacisz ZUS społeczny np. - to
    dokonujesz *odliczeń*.
    Masz "dochód z odliczeniami".
    Liczysz *podatek* (19% ww).
    Od wyniku odliczasz *odliczenia od podatku* (zdrowotne).
    Wychdzi ci ile "ma być zapłacone w danym roku".
    Dopisujesz "ile już zapłaciłeś w danym roku".
    Wychodzi *różnica*. Do zapłacenia :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 10. Data: 2005-01-28 07:20:15
    Od: "Bozoo" <z...@e...net.pl>

    > Tak juz rozumiem dziekuje
    > Red
    Spoko :) A kiedy egzamin? Dziś, czy dopiero jutro?