  • Data: 2008-10-20 19:05:15
    Temat: Re: rozliczenie wspolmalzonkow a limit podatkowy
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wiktor Czarodziej wrote:
    > Witam.
    > Znalazlem na stronie
    > http://www.twoja-firma.pl/artykuly/764,pit-2009-nowe
    -skale-podatkowe-kto-zyska-a-kto-straci,3.html
    > informacje o progach do rozliczenia sie z podatku.
    > Jako ze od tego roku moge rozliczac sie po raz pierwszy malzonka mam
    > kilka pytan:
    >
    > 1) czy juz za 2008 bedzie sie mozna rozliczac stawkami 18/32

    A przeczytałeś ten artykuł czy tylko znalazłeś :-)
    Nad tabelkami jest opis.

    > 2) czy limit progu podatkowego dotyczy jednej osoby czy tez w
    > przypadku rozliczenia sie wraz z malzonkiem limit ulega podwojeniu
    > (ja+zona=2x44490)

    To nie tak. Limit się nie podwaja. To dochód do obliczeń
    bedzie dzielony.

    3) co tak naprawde daje nam rozliczenie wspolne,
    > sporo osob sobie chwali ale
    > nie jestem w stanie powiedziec nic konkretnego

    Jeśli jesteś z małżonką w tym samym przedziale
    skali podatkowej licząc podatek odrębnie, to nie zyskacie.
    Ale jeśli w różnych to już się opłaca - minimalnym
    zyskiem będzie kwota zmniejszająca podatek.
    Zrób sobie symulacje, to się dowiesz.