    From: "Adamski" <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: rozpoczęcie działalności - Tłumaczenia
    Date: Wed, 13 Nov 2002 17:19:14 +0100

    > Krótko mówiąc: *jeśli ma* to *musi* powiadomić.
    > Mieć NIE MUSI.
    > Oczywiście pod warunkiem że nie będzie łamał przy okazji
    > INNYCH przepisów dot. operacji gospodarczych: ale to zależy
    > co będzie tłumaczył ! Jeśli ma zamiar obsłużyć tłumaczenie
    > na kwotę dajmy na to 30000 zł (za JEDNĄ usługę) to owszem,
    > nie obejdzie się; Jeśli 300 usług po 100 zł...
    >
    > Coś przeoczyłem w cytowanym tekscie ?? ;)

    Domyslam sie , ze chcesz powiedzec ze jesli ma "male" uslugi to nie musi
    miec konta? Jest napisane, ze pow. 3000 musi regulowac bezgotowkowo, ale
    nie wynika z tego ze nie musi miec konta skoro musi zawiadomic urzad o
    posiadaniu konta.
    teraz tworze
    np zus trzeb aplacic z rachunku bankowego - koniecznie. Mozna z ror? Raczej
    nie bo nie jest to tachunek ziwazany z dg.
    Podatki chyba tez placi sie juz z konta - ror?? nieee jest to czynnosc
    zwiazana z dg.
    Ostatecznie dla ryzykantom mozmna polecic zawiadomienie US o koncie do DG
    jako rorze.

    No jest jeszcze jedna mozliwosc
    liczysz na restrukturyzacje - nie plac podatkow ani zus - ale tez sie nie da
    bo restrukturyzacja nie obejmuje skladek na konto 52 :)

    Adam
    P.S. sorka za dalekoidadze skroty myslowe