  • 1. Data: 2006-02-16 17:27:26
    Temat: rozszerzenie działalności
    Od: "Majkaa" <m...@n...pl>

    Znajoma jest na karcie podatkowej / kosmetyczka/ i chce rozszerzyć
    działalność o usługi budowlane, które chyba podlegają ryczałtowi
    ewidencjonowanemu. Czy będzie opodatkowana w 2 formach, czy przejdzie
    wszystko pod ryczałt ewidencjonowany?
    Pytała mnie o to ale ja nie miałam takiego przypadku u siebie i nie wiem co
    jej odpowiedzieć.
    Jeśli ktoś może mi udzielić odpowiedzi to bardzo proszę i z góry dziękuję.
    Majka

  • 2. Data: 2006-02-16 23:48:24
    Temat: Re: rozszerzenie działalności
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 Feb 2006, Majkaa wrote:

    > Znajoma jest na karcie podatkowej / kosmetyczka/ i chce rozszerzyć
    > działalność o usługi budowlane, które chyba podlegają ryczałtowi
    > ewidencjonowanemu.

    Nie tak.
    "nie mogą być na karcie". Z tego nie wynika że "podlegają pod ryczałt",
    podatnik może w takim przypadku "przejść" na PK :>, KPiR albo
    ryczałt... do wyboru!
    +++
    Art. 39. 1. Podatnik, który zawiadomi w formie pisemnej naczelnika urzędu
    skarbowego o utracie warunków do opodatkowania w formie karty podatkowej,
    jest obowiązany, poczynając od dnia, w którym nastąpiła utrata tych
    warunków, zaprowadzić:
    1) ewidencję i płacić ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, jeżeli
    spełnia warunki określone w rozdziale 2, albo
    2) właściwe księgi - chyba że jest zwolniony od tego obowiązku - i płacić
    podatek dochodowy na ogólnych zasadach.
    ---

    > Czy będzie opodatkowana w 2 formach, czy przejdzie
    > wszystko pod ryczałt ewidencjonowany?

    j.w. - "wszystko".

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2006-02-17 07:01:07
    Od: "Majkaa" <m...@n...pl>

> [...]
    > spełnia warunki określone w rozdziale 2, albo
    > 2) właściwe księgi - chyba że jest zwolniony od tego obowiązku - i płacić

    Dziękuję za odpowiedż
    Majka