  • 11. Data: 2007-02-14 13:23:06
    Temat: Re: rycza3t ewidencjonowany - brak o?wiadczenia o formie opodatkow.
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:op.tnqofo2m5o25xk@unk.mshome.net...

    > Trzeba by też "machnąć" KPiR

    Chyba ewidencje przychodów...

    > oraz pieczątke USu.
    > O ile to pierwsze można zrobić prosto i w zasadzie bezkarnie,
    > o tyle to drugie to już prosto pod KK podpada.
    > Także droga niepolecana ;)

    Jak ktoś "ma jaja" żeby iść w zaparte, technicznie sobie poradzi i
    jest o co walczyć można spróbować. Ale racja w stanie faktycznym
    jest tu ewidentnie po stronie US. Tak to by sobie każdy nie
    wybierał, potem zobaczył co mu sie bardziej opłaca i wybrał sobie
    "wstecznie".

    marekz

  • 12. Data: 2007-02-14 13:36:55
    Od: "Hania " <v...@g...pl>

    MarekZ <m...@w...irc.pl> napisał(a):

> [...]
    > jest tu ewidentnie po stronie US. Tak to by sobie każdy nie
    > wybierał, potem zobaczył co mu sie bardziej opłaca i wybrał sobie

    na razie probuje na litosc - wszystko od czlowieka zalezy...

    pozdr.h.

  • 13. Data: 2007-02-14 13:38:43
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Hania " <v...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:eqv39n$gne$1@inews.gazeta.pl...

    > na razie probuje na litosc - wszystko od czlowieka zalezy...

    Kurcze, uważam że byłoby spektakularne, gdyby takie coś udało się
    załatwić "na litośc". :-) No zobaczymy.

    marekz

  • 14. Data: 2007-02-14 13:40:34
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 14-02-2007 o 14:23:06 MarekZ <m...@w...irc.pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "t" <r...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Chyba ewidencje przychodów...

    Ano, niedoczytałem

    pozdr

    --
    ZUS * PIT * VAT => Kroją Cię na dzień dobry z 55% twoich zarobków.
    Samochód,piesek,alkohol,papierosy i mnóstwo innych - tracisz kolejne

  • 15. Data: 2007-02-14 14:20:47
    Od: "Hania " <v...@g...pl>

    MarekZ <m...@w...irc.pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Hania " <v...@g...pl> napisał w
    > wiadomości news:eqv39n$gne$1@inews.gazeta.pl...

    > Kurcze, uważam że byłoby spektakularne, gdyby takie coś udało się
    > załatwić "na litośc". :-) No zobaczymy.

    mnie tylko sciska, ze powyzsze tlumaczenie w przypadku osob z 1 str. gazet
    są na porzadku dziennym, a jak chodzi o szarego obywatela, ktory akurat na
    tym sie nie zna, to ogol obywateli szarych (bez obrazy ;-)) sie oburza i
    spectaclum szuka ;-))

    dochody byly tylko z 1 dzialalnosci(1 faktura 1x m-c), zero odliczen
    kosztow, podatek placony co miesiac w wys. 8,5% - moim zdaniem nie widac
    jakiegos strasznego szachrajstwa, ale to juz wywod OT.

    pozdr.h.

  • 16. Data: 2007-02-15 09:19:11
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik t napisał:

    > PS. gonia - może coś skomentujesz, bo znowu straszę pierdlem?

    a co byś chciał? twoją kulturę? takt? :>

    pozostanę przy rosnącym podziwie;>

  • 17. Data: 2007-02-15 09:37:58
    Temat: Re: ryczałt ewidencjonowany - brak oświadczenia o formie opodatkow.
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Hania napisał:

    > witam,
    > działalność założona we wrzesniu, zakonczona w grudniu 2006. Zlozony NIP1
    > ale NIE BYŁO ZŁOŻONEGO PISEMNEGO OŚWIADCZENIA O WYBORZE FORMY OPODATKOWANIA.
    > Były płacone podatki (8.5%) co miesiąc, oczywiście bez wysyłania PIT5....US
    > naciska teraz na wybor opodatkowania na zasadach ogólnych...jak to odkręcić?

    Skuteczny wybór formy opodatkowania (bądź jego zmiany) nastapić może
    jedynie w wyniku złożenia pisemnego oświadczenia o wyborze formy
    opodatkowania w terminie okreslonym w ustawie. Jest to termin
    materialnoprawny, i jako taki nie podlega przywróceniu.

    Żaden z wyroków, na jaki się natknęłam, nie uwzględnił skarg podatników
    bez względu na przyczynę, która spowodowała brak złożenia takiego
    oświadczenia

  • 18. Data: 2007-02-15 11:50:22
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 15-02-2007 o 10:19:11 gonia <g...@w...pl> napisał(a):

    > a co byś chciał? twoją kulturę? takt? :>
    >
    > pozostanę przy rosnącym podziwie;>

    A ile masz wzrostu powiedz?

  • 19. Data: 2007-02-15 12:42:16
    Od: "Hania " <v...@g...pl>

    gonia <g...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    >

    > Żaden z wyroków, na jaki się natknęłam, nie uwzględnił skarg podatników
    > bez względu na przyczynę, która spowodowała brak złożenia takiego

    gdybologia moja weszy szwindel - czemu TAK WAZNEJ RZECZY NIE MA JAKO
    OBOWIAZKOWY FORMULARZ LUB CZESC NIP1? :( Urzedniczka przyjmujaca NIP 1
    powinna moim zdaniem informowac nowicjuszy o wszelkich mozliwych
    zalacznikach.

    jak sądzisz,czy w takiej sprawie mozna np. wniesc o samoukaranie (ktore i
    tak bedzie nizsze od wyrownania podatku?)

    pozdr.H.

  • 20. Data: 2007-02-15 13:44:34
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Hania napisał:

> [...]
    >
    > jak sądzisz,czy w takiej sprawie mozna np. wniesc o samoukaranie (ktore i
    > tak bedzie nizsze od wyrownania podatku?)

    <Samoukarałaś> się juz sama. Brak złożenia takiego oświadczenia, w
    dzisiejszym stanie prawnym,skutkuje opodatkowaniem wg skali.
    Stwierdzenie, że termin złożenia takiego oświadczenia jest terminem
    nieprzywracalnym oznacza, że żadne prośby ani żądania nie spowodują, że
    urząd skarbowy przyjmie opodatkowanie ryczałtem. Chyba , że zdarzy się
    cud i urzędnik stanie sie człowiekiem - ale wtedy on sam może
    potrzebować czyjegoś wsparcia, jak straci pracę.