  • 1. Data: 2009-09-01 11:52:18
    Temat: ryczałt - różne stawki i odliczenia
    Od: "Kokoro" <p...@n...india.com>

    Witam,

    Posiadam firmę na ryczałcie ewidencjonowanym i w tym miesiącu będę się rozliczał
    pierwszy raz podatek. Z tego co się dowiedziałem, do rozliczenia powienienem użyć
    takiego wzoru:
    podatek = ((dochód - składki społeczne) x ryczałt [%]) - składka

    Mając podany powyższy wzór nie jestem jednak pewien jak mam się rozliczyć w przypadku
    gdy posiadam przychody opodatkowane dwoma stawkami (3% i 17%). Czy jest na to jakiś
    osobny wzór, czy też mam odjąć składki społeczne proporcjonalnie do wielkości
    przychodu dla poczególnych stawek ?

    Pozdrawiam
    Piotrek

  • 2. Data: 2009-09-01 12:43:12
    Temat: Re: ryczałt - różne stawki i odliczenia
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 1 Sep 2009 13:52:18 +0200, Kokoro napisał(a):

> [...]
    to jakiś osobny wzór, czy też mam odjąć składki społeczne proporcjonalnie do
    wielkości przychodu dla poczególnych stawek ?

    Dokładnie tak - masz to rozłożyć proporcjonalnie do udziału procentowego w
    danej skali podatkowej. Ponadto nie odliczasz całej składki zdrowotnej
    (9,0%), tylko 7,75% (to tak gwoli ścisłości).

  • 3. Data: 2010-01-02 20:44:47
    Od: "firma123" <kozdra23@WYTNIJ_TOinteria.pl>

    witam
    proszę o pomoc nie wiem jak odliczyc składke na ubezpieczenia społeczne w zeznaniu
    rocznym na ryczałcie? czy trzeba sumowac wszystkie zapłacone kwoty