  • Data: 2008-03-04 18:56:40
    Temat: Re: samochod
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    piotrliwszic wrote:

    > i co to zmienia ?

    No to skoro skorzystałeś, to może powinieneś sam sprawdzić
    w bezpośrednio obowiązujących aktach prawa wspólnotowego?
    Mnie akurat taka jednorazowa amortyzacja nie pasowała
    (zbyt duży koszt jednorazowo z dużym ryzykiem nieodrobienia straty,
    więc wolałem amortyzować dłużej) dlatego nie szukałem w ustawach
    jakie "przykrości" niesie ze sobą skorzystanie z tej pomocy.
    Ale np częściowa refundacja kosztów utworzenia stanowiska pracy
    wymaga utrzymania tego stanowiska przez jakiś tam okres i wypełniania
    tony dokumentów sprawozdawczych -
    więc zrezygnowałem, albo np niektóre gminy dając ulgi w podatku od
    nieruchomości
    (w ramach pomocy de minimis) wymagają terminowego opłacania
    należności budżetowych - jak kiedyś było przy uldze inwestycyjnej-
    to też jest mało zachęcające, zwłaszcza jak pomoc trzeba oddać,
    gdy nie dopełni się warunków.
    Jak już pisałem nie wiem jakie haki czekają na tych
    korzystających z tej amortyzacji jednorazowej, więc jak już to sprawdzisz,
    to napisz. Jak ktoś nie korzystał, a wie, to niech też napisze ;-)

    Wydaje mi się, ale piszę z głowy czyli z niczego, że jest jakiś obowiązek
    sprawozdawczy - tzn trzeba uzyskać od organu, który pomocy udzielił
    (w tym wypadku US) potwierdzenie wysokości udzielonej pomocy
    i coś gdzieś złożyć (google podpowiadają ustawę o przejrzystości finasowej)
    ale nie chce mi się szukać :-)