  • 1. Data: 2002-01-17 13:34:13
    Temat: samochód pracownika na potrzeby firmy ???
    Od: "ktp" <k...@a...net>

    Witam

    mam problem dotyczący używania samochodu pracownika na potrzeby firmy w
    jazdach lokalnych....

    w poprzednich latach było rozporządzenie określające warunki jakie trzeba
    było spełnić by
    pieniąze za takie wykorzystanie samochodu wypłacane pracownikowi były
    nieopodatkowane
    i nieozusowane...
    podobno to rozporządzenie od tego roku już nie ma zastosowania - zmieniono
    ustawę,
    na podstawie któej było wydane i znikła podstawa prawna do jego stosowania,
    czy jakoś tak...

    i tu pytanie... czy to znaczy, że pieniądze wypłacane pracownikom za jazdy
    lokalne
    (obojętnie - ryczałt, czy wg ewidencji) są w tym roku opodatkowane i
    ozusowane ???
    czy może jest jakieś nowe rozporządzenie na ten temat ????

    i co z pieniędzmi wypłaconymi w tym roku, ale za jazdy z grudnia -
    opodatkować i zusować je,
    czy nie????

    pozdr
    KTP

  • 2. Data: 2002-01-17 13:51:10
    Temat: Re: samochód pracownika na potrzeby firmy ???
    Od: "Katarzyna Mikołajczyk" <K...@c...pl>

    Użytkownik "ktp" <k...@a...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > ustawę,
    > na podstawie któej było wydane i znikła podstawa prawna do jego

    W którejś Rzeczpospolitej czytałam, że chociaż ustawa nie jest już
    "aktualna" to należy dalej postępować według rozporządzenia. Ale nie
    pamiętam niestety, którego to dnia było :(
    Może ktoś inny wie coś dokładniej.
    Kasia

  • 3. Data: 2002-01-18 21:17:14
    Od: "Slawka" <b...@2...pl>

> [...]
    > KTP
    > Obowiązująca ustawa o transporcie w ostatnim /chyba/ artykule stanowi, ze
    to rozporzadzenie o wyplatach za jazdy lokalne obowiazuje do czasu, kiedy
    nie wyjdzie nowy przepis, jednak nie dluzej niz do konca 2002r. Ukazal sie
    dotychczas w Dz. U. nr 151 nowy przepis o delegacjach krajowych i
    zagranicznych i tam jest m.in. wyjasnienie o wyplatach kilometrowki w
    delegacjach . TAKI STAN PRAWNYOZNACZA, ZE NARAZIE WYPLATY SA DOKONYWANE NA
    DOTYCHCZASOWYCH ZASADACH.Pozdrawiam

  • 4. Data: 2002-01-19 00:47:28
    Od: "ktp" <k...@a...net>

> [...]
    > zagranicznych i tam jest m.in. wyjasnienie o wyplatach kilometrowki w
    > delegacjach . TAKI STAN PRAWNYOZNACZA, ZE NARAZIE WYPLATY SA DOKONYWANE NA

    dziękuję bardzo za wyjaśnienie...

    pozdrawiam
    KTP

  • 5. Data: 2002-02-04 20:11:05
    Od: "Slawka" <b...@2...pl>

    Okazuje się, że w ustawie obowiązującej od 1.01.2002r. o transporcie nie ma
    delegacji dla żadnego Ministra w sprawie wydania rozporządzenia o
    ryczałtach. Wchwili obecnej należało by: 1/ wstrzymać wypłaty lub 2/
    wypłacić i potraktować jak wynagrodzenie tzn. opodatkować i ozusować lub 3/
    wysłać pracownika w podróz służbową sam. prywatnym i wypłacić km przejechane
    w czasie delegacji /można na podstawie przepisu o delegacjach/- wysłać
    należy na potrzebną odległość nawet bardzo daleko. Przepraszam, za
    poprzednią, nietrafną wypowiedź.Pozdrawiam.

  • 6. Data: 2002-02-05 18:53:36
    Od: "Slawka" <b...@2...pl>

    I znowu ja prostuję wypowiedź wczorajszą. Dzisiaj tj. 5.02.02 w dodatku do
    Rzeczpospolitej "Dobra Firma" redaktor K. Jędrzejewska podając do wiadomości
    pismo Generalnego Inspektora Kontroli Skarbowej w swym komentarzu napisała,
    że ryczałty tzw. kilometrówkę można wypłacać i księgowac w koszty. Ja już
    swojej interpretacji nie podam. Pozdrawiam serdecznie.

  • 7. Data: 2002-02-06 09:12:07
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Slawka <b...@2...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a3p9m2$ms6$...@o...icpnet.pl...
> [...]
    > że ryczałty tzw. kilometrówkę można wypłacać i księgowac w koszty. Ja już
    > swojej interpretacji nie podam. Pozdrawiam serdecznie.

    W ktorym miejscu tego artykulu pani K.J. podaje tresc tego pisma GIKS.
    Nie dosc, ze nie widze zadnego pisma, to nawet w tresci artykulu nie moge
    znalezc takich wyrazow jak: Generalny Inspektor Kontroli Skarbowej.

    Czy na pewno piszemy o tym samym artykule pt. "Ryczałty w koszty"?

    Karol

  • 8. Data: 2002-02-06 20:22:32
    Od: "Slawka" <b...@2...pl>

    I znowu ja, ale tym razem ostatni raz. Karola bardzo przepraszam i innych
    też.Pomieszały mi sie dwa artykuły w jednej gazecie:o ryczałtach i osobowych
    z kratką. Pismo Gen.Insp. dot. samochodów.Pisząc wyjaśnienie nie miałam
    gazety przed nosem, teraz zresztą też jej nie mam. Jeszcze raz przepraszam i
    pozdrawiam.