    From: "Magdalena" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: samochód prywatny w spółce z o.o.
    Date: Sat, 8 Mar 2003 21:03:28 +0100

    "Maddy" <m...@e...com.pl> wrote in message
    news:b46rhj$a65$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Hmm... jest to zwykłe "wyprowadzanie kasy".
    > Zacznijmy od początku w sposób jak najbardsziej "potoczny" - udzialowiec
    > dla spółki z o.o jest osoba "obca".
    > Jako tylko i wyłacznie posiadacz udziałów nie ma prawa reprezentowania
    > spółki, działania w jej imieniu, jego nieodpłatna praca na rzecz spółki
    > powinna zostac uznana za przychód spółki.
    > Jakim prawem udziałowiec reprezentuje spółkę w kontaktach z klientami?
    >
    > Żeby reprezentowac spółke, musi byc pełnomocnikiem, członkiem zarządu,
    > pracownikiem, zleceniobiorcą - czymkolwiek *więcej* niż tylko udziałowcem.

> [...]

    udziałowiec jest członkiem zarządu - spółka to grupa informatyków, muszą
    jeździć do klientów na wdrożenia, ale nie są zatrudnieni na umowę o pracę.
    Przy wynajmie samochodu chodzi raczej o opłaty symboliczne niż o
    wyprowadzanie pieniedzy z kasy firmy (bo tej kasy jeszcze nie ma ;-(
    Co myślicie o tym??

    Magdalena