  • 21. Data: 2002-06-07 17:41:02
    Temat: Re: samochod w DG - ponizej kwoty granicznej
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik WSm <w...@s...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:WP5M8.145304$3...@n...chello.at...
    > Użytkownik "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne"
    > <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl
    > kasacja;

    > wyposażenia,

    Można sprzedać

    > Tez nie wiem dlaczego, ale tak mnie poinformowano: niechciane
    > wyposazenie mozna "spisac ze stanu" i musi byc zlomowane - mozna
    > co najwyzej przekazac nieodplatnie szkole, domowi kultury itp.

    Zmień informatorów:-)

    Orka

  • 22. Data: 2002-06-07 18:09:29
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 7 Jun 2002, WSm wrote:

    >+ > Użytkownik "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne" [...]
    >+ > > On Fri, 7 Jun 2002, WSm wrote:
    [...]
    >+ W uzupelnieniu:
    >+ tak mysle, ze skoro wyposazenie ujmuje sie w remanencie
    >+ likwidacyjnym i placi od niego 10% podatku, to kazdy zdrowy na
    >+ umysle sprzedalby wyposazenie przed likwidacja, prawda? A wiec
    >+ _sprzedac nie moze_.
    >+ Chyba dobrze rozumuje?

    Źle rozumujesz.
    Jak sprzeda - to ma przychód który musi wykazać, tą metodą
    zapłaci podatek. Jak sobie zostawi - też zapłaci podatek;
    tą metodą nie ma różnicy.
    A jak zezłomuje - to nic nie zapłaci a wszyscy stracą
    (ja też, w końcu ponad 1/40000000 to podobno mój udział ;>)

    BTW: widziałem już wypowiedź Orki: thx za upewnienie
    z logiki zbiorów rozmy[wróć !]... przepisów podatkowych :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 23. Data: 2002-06-07 19:17:54
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

    Użytkownik "Orka" <o...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik WSm <w...@s...pl> w wiadomości do grup
> [...]
    [...]
    > Zmień informatorów:-)
    >
    > Orka
    No to teraz wierze "w ciemno"!
    Dziekuje

  • 24. Data: 2002-06-08 20:53:15
    Od: "mm01" <m...@p...fm>

    > Maddy wrote:
    >
    > wartości. Cena zakupu + koszty z nim związane do momentu przekazania do
    > uzytkowania (np. PCC) są wartością początkową i tylko tą wartośc można
    > amortyzować.

    a mozna przekazac przed PCC do uzytkowania, i PCC w koszty?

    mm01

  • 25. Data: 2002-06-08 22:25:43
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    mm01 wrote:

    > a mozna przekazac przed PCC do uzytkowania, i PCC w koszty?
    Nie można., Wartośc podatku znana jest już w momencie zawarcia umowy i w tym
    też momencie powstaje obowiązek podatkowy (termin zapłaty PCC nie ma nic do
    rzeczy). Nie mozna przekazać do użytkowania środka trwałego przed jego
    zakupem.
    Przynajmniej ja spotkałam sie tylko z taka interpretacją.

    Orka kiedyś ładnie to wyjasniła, zgaje się z odpowiednimi "paragrafami".
    Ale naprawdę nie chce mi sie dzis googlować...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 26. Data: 2002-06-08 23:34:46
    Od: mm01 <m...@p...fm>

    > Nie można., Wartośc podatku znana jest już w momencie zawarcia umowy i w tym
    > też momencie powstaje obowiązek podatkowy

    wartosc podatku ustala sie na podstawie wartosci rynkowej, a to nie
    zawsze jest znane w momencie zakupu

    (termin zapłaty PCC nie ma nic do
    > rzeczy). Nie mozna przekazać do użytkowania środka trwałego przed jego
    > zakupem.

    no wlasnie, moment zakupu jest wtedy kiedy zostaje zawarta umowa
    sprzedazy, i od tego momentu mozna ST przekazac do uzytkowania (w
    zasadzie jest uzytkowany w przypadku np. samochodu, jezeli zostal
    kupiony na gieldzie)

    mm01

    p.s.
    ale jezeli moje pytanie i stwierdzenie jest niezasadne to prosze sobie
    nim nie zawracac glowy