  • 11. Data: 2002-06-07 07:54:28
    Temat: Re: samochod w DG - ponizej kwoty granicznej
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    jacek wrote:

    > Użytkownik "WSm" <w...@s...pl> napisał w wiadomości
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > sam ustalsz wartosc poczatkowa jesli jest nizsza niz 3500 wrzyc od razu w
    > koszty
    Jacusi, a przeczytać posta przed odpowiedzią to nie łaska?
    Skoro się KUPI samochód to nie ma mowy o żadnym samodzielnym ustalaniu
    wartości. Cena zakupu + koszty z nim związane do momentu przekazania do
    uzytkowania (np. PCC) są wartością początkową i tylko tą wartośc można
    amortyzować.
    Samodzielne ustalenie wartości początkowej jest możliwe w przypadku gdy nie
    można ustalic ceny zakupu.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 12. Data: 2002-06-07 08:50:35
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

    Użytkownik "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl> napisał w
    wiadomości news:adplgk$mkc$1@news.tpi.pl...

    > Użytkownik "WSm" <w...@s...pl> napisał w wiadomości
    [...]

    > Zakupione środki trwałe w kwocie do 3500 zł. można zaliczyć w
    koszty
    > jednorazowo( może to być również samochód) .
    Czyli "haka" nie ma - fajnie. Ale mysle ze jednak lepiej
    amotyzowac jednorazowo (i wpisac do ewidencji sr. trw), niz
    wrzucic w koszty zwyklym sposobem, jako zakup, bo moze byc, ze
    bede go uzywac dluzej jak rok, a i wszelkie koszty eksploatacyjne
    po tym czasie bede mogl zaliczac pod warunkiem prawa uzywania
    srodka trwalego - chyba sie nie myle? No i moze da sie go potem
    jeszcze odsprzedac (no chyba, ze pojdzie do pociecia).
    WSm

  • 13. Data: 2002-06-07 08:53:24
    Od: "jacek" <k...@p...onet.pl>

    rozpedzilem sie magdalena ma racje

    jacek

  • 14. Data: 2002-06-07 09:22:10
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

> [...]
    > srodka trwalego - chyba sie nie myle? No i moze da sie go potem
    > jeszcze odsprzedac (no chyba, ze pojdzie do pociecia).
    --------------------------------
    Jeśli będziesz użytkować więcej niż 1 rok to należy wprowadzić do EŚT i
    amotyzować od razu całą kwotę.
    Wszelkie koszty związane z użytkowaniem przez cały okres używania zaliczasz
    w koszty .Jak ewentualnie go kiedyś sprzedaż to kwota ze sprzedaży będzie
    dla ciebie przychodem do opodatkowania z działalności.
    Jolka

  • 15. Data: 2002-06-07 10:06:29
    Od: "jacek" <k...@p...onet.pl>

    inne rozwiazanie

    wrzuc w koszty i wprowadz do ewidencji wyposazenia

    jacek

  • 16. Data: 2002-06-07 10:16:58
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

    Użytkownik "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl> napisał w
    wiadomości news:adptv9$1vs$1@news.tpi.pl...

> [...]
    sprzedaży będzie
    > dla ciebie przychodem do opodatkowania z działalności.
    Bardzo dziekuje za informacje. Nie bylem pewny, ale tak
    przypuszczalem.
    Przy okazji, ceny pojazdow wokolo:
    125p - sprawny technicznie - 300 zl + ubezpieczenie + badanie
    techniczne,
    Polonez Caro - sprawny technicznie - 1200 zl + oplaty j.w.
    Wartburg kombi z silnikiem VW - 1500 zl + oplaty j.w.
    w jednoosobowej DG calkiem oplacalny taki zakup na poczatek do
    wozenia np. sprzetu do pracy. No "takie czasy" nastaly...
    WSm

  • 17. Data: 2002-06-07 15:39:13
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

    Użytkownik "jacek" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:adq0sf$oc6$1@news.tpi.pl...
    > inne rozwiazanie
    >
    > wrzuc w koszty i wprowadz do ewidencji wyposazenia
    No, nie bardzo. Jak bede sie chcial pozbyc - to tylko kasacja;
    sprzedaz bedzie niemozliwa.
    WSm

  • 18. Data: 2002-06-07 16:30:10
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 7 Jun 2002, WSm wrote:

> [...]
    >+ > wrzuc w koszty i wprowadz do ewidencji wyposazenia
    >+ No, nie bardzo. Jak bede sie chcial pozbyc - to tylko kasacja;

    Yyyyyy.... CO PROSZĘ ??!
    Oświećcie mnie, proszę, dlaczego nie wolno sprzedawać wyposażenia,
    szczególnie jeśli komus już niepotrzebne !!

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (dysponujący kompletem narzędzi - używanym wyposażeniem - i fakturą
    VAT na toto, zakupione w średnio dużym zakładzie; nie lubię się
    czuć jak przestępca ;) więc proszę o wskazanie paragrafu... ;]
    bo sobie wliczyłem w koszty :)!)

  • 19. Data: 2002-06-07 17:12:22
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne"
    <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl

    > [...]
    >
    > Yyyyyy.... CO PROSZĘ ??!
    > Oświećcie mnie, proszę, dlaczego nie wolno sprzedawać
    wyposażenia,
    Tez nie wiem dlaczego, ale tak mnie poinformowano: niechciane
    wyposazenie mozna "spisac ze stanu" i musi byc zlomowane - mozna
    co najwyzej przekazac nieodplatnie szkole, domowi kultury itp.
    Czy to prawda - nie dociekalem tego, ale kiedys pracujac w takiej
    jednostce pozyskalem darmo calkiem ciekawe wyposazenie (m.in.
    meble).
    WSm

  • 20. Data: 2002-06-07 17:21:06
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne"
    > <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości

    tanpol.com.pl

    > kasacja;
    W uzupelnieniu:
    tak mysle, ze skoro wyposazenie ujmuje sie w remanencie
    likwidacyjnym i placi od niego 10% podatku, to kazdy zdrowy na
    umysle sprzedalby wyposazenie przed likwidacja, prawda? A wiec
    _sprzedac nie moze_.
    Chyba dobrze rozumuje?
    WSm