  • 1. Data: 2010-04-27 18:38:47
    Temat: skł. zdrowotna i początki działalności
    Od: t...@p...onet.pl

    Pracuję na etacie, mam pomysł na rozwinięcie czegoś swojego więc jak rozumiem
    jedyne koszty dla mnie to składka zdrowotna którą płacę nawet gdy nie mam
    przychodu ?
    - Istnieje jakiś sposób żeby jej nie płacić ? To ok 3tys rocznie więc fajny urlop

    Zakładam ew przychody raczej w paru miesięcznej perspektywie więc mogę nie
    zakładać dg od razu ale czy mogę potem jakoś wciągnąć koszty jakie musiałem
    ponieść ?

  • 2. Data: 2010-04-27 18:59:20
    Temat: Re: skł. zdrowotna i początki działalności
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 2010-04-27 20:38, t...@p...onet.pl pisze:
    > Pracuję na etacie, mam pomysł na rozwinięcie czegoś swojego więc jak rozumiem
    > jedyne koszty dla mnie to składka zdrowotna którą płacę nawet gdy nie mam
    > przychodu ?

    Z ubezpieczen, to tak.

    > - Istnieje jakiś sposób żeby jej nie płacić ? To ok 3tys rocznie więc fajny urlop

    Tak... jezeli jestes emerytem/rencista, masz odpowiednia mala
    emeryture/rente i jeszcze bardzo niskie przychody z DG (ewentualnie masz
    orzeczenie o niepelnosprawnosci i odpowienio niskie przychody z DG lub
    jestes opodatkowany na zasadzie karty podatkowej).

    Czyli najprawdopodobniej odpowiedz dla ciebie, to nie, nie masz takiej
    mozliwosci.

    > Zakładam ew przychody raczej w paru miesięcznej perspektywie więc mogę nie
    > zakładać dg od razu ale czy mogę potem jakoś wciągnąć koszty jakie musiałem
    > ponieść ?

    W zasadzie tak.

    --
    Adam

  • 3. Data: 2010-04-27 19:11:10
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Pracuję na etacie, mam pomysł na rozwinięcie czegoś swojego więc jak
    > rozumiem
    > jedyne koszty dla mnie to składka zdrowotna którą płacę nawet gdy nie mam
    > przychodu ?

    Jesli masz dochody z etatu, to ponad 86% z tej kwoty zwraca Ci w rozliczeniu
    rocznym urzad skarbowy.
    Czyli jesli wogole nie osiagniesz dochodu z dzialalnosci, to zaplacisz tej
    skladki 2799,84 zł, a skarbówka zwroci Ci 2411,04 zaplacisz wiec 388,80 (no
    i zamrozisz tez swa kase w ten spsob niestety na jakis czas)
    Wiec problem nie jest jakis bardzo duzy.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2010-04-27 19:16:13
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "elephanto" <e...@c...it.gmail.com> napisał w wiadomości

    > Tak... jezeli jestes emerytem/rencista, masz odpowiednia mala

    ??? To emeryci/rencisci nie musza placic zdrowotnego z DG, od kiedy?

    > lub jestes opodatkowany na zasadzie karty podatkowej).

    ??? Co karta ma do rzeczy?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2010-04-27 21:14:36
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 2010-04-27 21:16, SDD pisze:
    > Użytkownik "elephanto"<e...@c...it.gmail.com> napisał w wiadomości

    > ??? To emeryci/rencisci nie musza placic zdrowotnego z DG, od kiedy?

    Art. 82 ust 8 i 9 Ustawy o swiadczeniach z opieki zdrowotnej
    finansowanych ze srodkow publicznych.

    > ??? Co karta ma do rzeczy?

    jw.

    --
    Adam

  • 6. Data: 2010-04-27 21:20:15
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Art. 82 ust 8 i 9 Ustawy o swiadczeniach z opieki zdrowotnej finansowanych
    > ze srodkow publicznych.

    Faktycznie, dzieki.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2010-04-27 21:24:20
    Temat: Re: sk?. zdrowotna i pocz?tki dzia?alno?ci
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 27-04-2010 o 23:20:15 SDD <s...@t...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "elephanto" <e...@c...it.gmail.com> napisa? w wiadomo?ci

    > Faktycznie, dzieki.

    Swoją drogą twórcy tej ustawy powinni dostać nobla z kryptografii..

    --
    Tomek

  • 8. Data: 2010-04-28 08:30:39
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 27 Kwi, 20:38, t...@p...onet.pl wrote:
> [...]
    > przychodu ?
    > - Istnieje jakiś sposób żeby jej nie płacić ? To ok 3tys rocznie więc fajny urlop

    W najgorszym przypadku (gdy nie będziesz miał zaliczek na PDOF), to na
    koniec roku sobie to odliczysz od PDOF wynikającego z etatu.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 9. Data: 2010-04-28 08:56:30
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 2010-04-27 21:11, SDD pisze:

> [...]
    > i zamrozisz tez swa kase w ten spsob niestety na jakis czas)
    > Wiec problem nie jest jakis bardzo duzy.

    Przy zalozeniu, ze bedzie tyle podatku, zeby w calosci zdrowotne odliczyc.

    --
    Adam

  • 10. Data: 2010-04-28 10:29:44
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Przy zalozeniu, ze bedzie tyle podatku, zeby w calosci zdrowotne odliczyc.

    Jezeli nie rozlicza sie z malzonkiem, nie wychowuje samotnie dziecka, a
    przede wszystkim - jesli nie korzysta z ulgi na dziecko - i o ile wycofa od
    pracodawcy oswiadczenie PIT-2, to - przy zalozeniu braku dochodu z
    dzialalnosci minimalne wynagrodzenie (ze standardowymi KUP), przy ktorym
    zaliczki starcza na odliczenie calosci dodatkowego zdrowotnego wynosi:
    2500 brutto

    Pozdrawiam
    SDD