  • 1. Data: 2010-04-28 15:06:10
    Temat: Stwierdzenie nabycia spadku.
    Od: Tomek z Wawy <t...@t...pl>

    Jeśli ktoś umarł w roku 2007, a nabycie spadku uprawomocni się w 2010
    to od kiedy liczy się magiczne 6 miesięcy na zgłoszenie do US, żeby
    się zwolnić z podatku (1 grupa)?

  • 2. Data: 2010-04-28 18:14:45
    Temat: Re: Stwierdzenie nabycia spadku.
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Tomek z Wawy <t...@t...pl> writes:

    > Jeśli ktoś umarł w roku 2007, a nabycie spadku uprawomocni się w 2010
    > to od kiedy liczy się magiczne 6 miesięcy na zgłoszenie do US, żeby
    > się zwolnić z podatku (1 grupa)?

    Od uprawomocnienia sie stwierdzenia nabycia spadku.

    MJ
    PS. Trudno by bylo zglaszac spadek, o ktorego nabyciu sie jeszcze nie
    wie...

  • 3. Data: 2010-04-28 22:42:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michal Jankowski wrote:

    > Od uprawomocnienia sie stwierdzenia nabycia spadku.

    przy czym data uprawomocnienia sie nabycia spadku ma sie nijak do daty
    wydania papierka, w ktorym jest napisane, ze cos tam dostales i w jakims
    tam procencie.
    Data papierowego sporządzenia pisma JEST POŹNIEJSZA niz sama "wirtualna"
    data uprawomocnienia sie postanowienia, wiec nie czekaj do ostatniej
    chwili, bo mozesz sie przejechac o kilka dni, ktore sad potrzebowal na
    sporzadzenie papierka.

  • 4. Data: 2010-04-29 17:40:46
    Od: Tomek z Wawy <t...@t...pl>

    On 29 Kwi, 00:42, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

> [...]
    > data uprawomocnienia sie postanowienia, wiec nie czekaj do ostatniej
    > chwili, bo mozesz sie przejechac o kilka dni, ktore sad potrzebowal na

    Jest teraz opcja załatwienia tego u notariusza, ponieważ w grę wchodzą
    nieruchomości, więc i tak by się nie obyło. Tylko z tego co czytam to
    w takiej sytuacji notariusz nie ma obowiązku nic zgłaszać do US. To
    prawda?

  • 5. Data: 2010-04-29 18:00:01
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tomek z Wawy wrote:

> [...]
    > nieruchomości, więc i tak by się nie obyło. Tylko z tego co czytam to
    > w takiej sytuacji notariusz nie ma obowiązku nic zgłaszać do US. To

    z tego co wiem, to zgłoszenie nabycia spadku w US celem zapłacenia (lub
    nie) podatku w żadnym wypadku nie odbywa sie z automatu.
    Wiec u notariusza też raczej nie .