  • 1. Data: 2010-04-27 16:47:55
    Temat: sprzedaz bez dzialalnosci?
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    jak najprosciej bedac w 'zgodzie z prawem' sprzedac (zalozmy na
    allegro itd.) znaczna ilosc podzespolow komputerowych ktore
    wpadly mi w rece w okazyjnej cenie - likwidacja zapasow zakladu
    montujacego pc? chcialbym to zrobic tak prosto jak sie da,
    niekoniecznie musialoby to byc optymalne podatkowo - mam dosyc
    duzy zarobek na sztuce, za to chce miec swiety spokoj i zapomniec
    o sprawie w momencie kiedy skoncze sie w to bawic

    jako komputerowiec z zamilowania i zawodu prosze o wyrozumialosc,
    moje horyzonty podatkowe koncza sie na przeklepaniu cyferek z
    pitow 11 do 37

  • 2. Data: 2010-04-27 17:09:09
    Temat: Re: sprzedaz bez dzialalnosci?
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > okazyjnej cenie - likwidacja zapasow zakladu
    > montujacego pc? chcialbym to zrobic tak prosto jak sie da,

    Najprościej zrobić to tak, jak robią inni przedsiębiorcy, czyli założyć DG.
    Właściwie to ją zgłosić, bo ją już prowadzisz.

  • 3. Data: 2010-04-27 17:54:25
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 27-04-2010 o 19:09:09 <s...@a...pl> napisał(a):

    > założyć DG

    raczej zarejestrować

    --
    Tomek

  • 4. Data: 2010-04-27 18:33:32
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    <s...@a...pl> wrote in message
    > Najprościej zrobić to tak, jak robią inni przedsiębiorcy, czyli założyć DG.
    > Właściwie to ją zgłosić, bo ją już prowadzisz.

    sam zakup duzej ilosci czegokolwiek jest zalozeniem dzialalnosci?

  • 5. Data: 2010-04-27 18:55:05
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 27.04.2010 tg <a...@b...cpl> napisał/a:

    > sam zakup duzej ilosci czegokolwiek jest zalozeniem dzialalnosci?

    Zakup w celu odsprzedaży - tak.
    --
    Samotnik

  • 6. Data: 2010-04-27 19:06:45
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 27-04-2010 o 20:33:32 tg <a...@b...cpl> napisał(a):

    > <s...@a...pl> wrote in message
    >
    > sam zakup duzej ilosci czegokolwiek jest zalozeniem dzialalnosci?

    Działalności się się zakłada tylko rejestruje.
    Więc jeśli kupiłeś towar w celu odsprzedaży, to rozpocząłeś
    niezarejestrowaną dg.

    --
    Tomek

  • 7. Data: 2010-04-28 06:38:11
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 27.04.2010 21:06, Tomek wrote:

    > Działalności się się zakłada tylko rejestruje.
    > Więc jeśli kupiłeś towar w celu odsprzedaży, to rozpocząłeś
    > niezarejestrowaną dg.

    Jak pojde na studia/lingwistyke/angielski/niemiecki, w celu zalozenia
    kiedys DG (szkola jezykowa) - tez musze rejestrowac dzialalnosc juz na
    pierwszym roku studiow?
    W koncu "nabywam wiedze", w celu jej pozniejszej "odsprzedazy".

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 8. Data: 2010-04-28 06:51:10
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 27 Kwi, 18:47, "tg" <a...@b...cpl> wrote:
    > jak najprosciej bedac w 'zgodzie z prawem' sprzedac (zalozmy na
    > allegro itd.) znaczna ilosc podzespolow komputerowych ktore

    Sprzedaj działającemu przedsiębiorcy. US chyba nie potraktuje
    jednorazowej sprzedaży (nawet sporej) jako DG, ale jeśli to będziesz
    robił przez pewien czas (nawet na małe kwoty), to ryzyko jest większe.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 9. Data: 2010-04-28 07:20:08
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 28-04-2010 o 08:38:11 Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>
    napisał(a):

    > W koncu "nabywam wiedze", w celu jej pozniejszej "odsprzedazy".

    Zgadza się, więc prowadzisz "działalność gospodarczą"

    --
    Tomek

  • 10. Data: 2010-04-28 07:21:40
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 28-04-2010 08:38, Tomasz Chmielewski pisze:
> [...]
    > pierwszym roku studiow?
    > W koncu "nabywam wiedze", w celu jej pozniejszej "odsprzedazy".

    Oczywiście, o ile "odsprzedając" wiedzę, pozbywasz się jej
    nieodwracalnie (chyba, że ktoś ją zwróci i wystawisz korektę).

    Ja np. mam tak, że jak się z kimś dzielę wiedzą czy sprzedaję swoje
    umiejętności, to one u mnie zostają, dalej wiem co wiedziałam i umiem co
    umiałam. Taki jakby środek trwały, na dodatek się nie zużywa a rośnie z
    czasem.

    A jak jest u Ciebie? Twoja wiedza to towar? Nauczysz dzieciaki na kursie
    używać plusquamperfecta, one zapłacą i puff!, już nie pamiętasz co to?
    Długo ta szkoła nie pociągnie...

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813