    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: sp.z o.o.
    Date: Mon, 29 Dec 2003 19:53:59 +0100

    Użytkownik Barbara napisał:

    > Obawiam sie niestety ze chyba ani jedno ani drugie ,do podpisania aktu
    > notarialnego w celu podniesienia kapitalu potrzebni sa dwaj udzialowcy i nic
    > z tego bo jest jeden ;a do zlozenia w KRS musi byc chyba podniesiony juz
    > kapital?
    > Maddy !! poradz cos ,mozna z tego jakos wybrnac?

    Hmm.. o ile pamiętam to podniesienie kapitału spowodowane wymogami KSH
    nie jest zmianą umowy spółki. Ale jeszcze sprawadzę.

    Fachowcy mówia że potrwa miesiąc-dwa czasu zanim KRS sie doliczy kto
    jeszcze kapitału nie podniósł.
    A więc z podniesieniem kaptału mozna poczekać az sąd wezwie.
    Ale wtedy trzeba to zrobic raz dwa, bo jak sie na wezwanie nie dopełni
    tego obowiązku sąd może postanowic o likwidacji spółki.

    A czy spółka w ogóle jest zarejestrowana w KRS?
    Bo jeżeli jest to pół biedy.
    Ale jeżeli nie to też nie taka katastrofa. Przerejestrowanie z dawnych
    rejestrów handlowych do KRS do końca roku jest bezpłatne a od 1 stycznia
    trzeba będzie normalnie zapłacić - lekko licząc 1500zł.
    Ale poza ta jedną niedogodnością za spóźnienie głowy nie urwą.
    Takie przynajmniej mam wiesci z KRSu (ah, te szkolne romanse... na
    starość jak znalazł :-))'
    Generalnie sad to nie US. Sądy na ogół zaczynaja po dobroci, przypomna,
    napomną, wezwą do dopełnienia formalności, usunięcia braków itp.

    Byle nie przedobrzyć.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk