  • 1. Data: 2003-04-23 18:41:01
    Temat: sprzedaź ST
    Od: "Magdalena" <m...@o...pl>

    po trzech m-cach od zakupu sprzedalismy (sp. z o.o.) samochód ciężarowy bez
    homologacji (VAT przy zakupie nie byl odliczony) i teraz nie mam
    wątpliwości, że musimy zastosować stawkę 22%, bo na towar używany się to nie
    kwalifikuje.

    Ale czy nie ma możliwości wstecznego przekwalifikowania samochodu z ST na
    towar i odzyskania VAT naliczonego przy zakupie? Zastanawiam sie co zrobić,
    bo nie są to małe pieniądze, ale z drugiej strony samochód był używany w
    firmie, były księgowane faktury za benzynę itd.

    I drugie pytanie przez ten VAT wyjdzie strata na sprzedaży ST, czy jest ona
    podatkowa - czy można zaliczyć do KUP??

    Magdalena

  • 2. Data: 2003-04-24 14:59:14
    Temat: Re: sprzedaź ST
    Od: walfal <w...@p...neostrada.pl>

    Dnia 23-04-2003 20:41, Użytkownik Magdalena napisał:
> [...]
    > bo nie są to małe pieniądze, ale z drugiej strony samochód był używany w
    > firmie, były księgowane faktury za benzynę itd.
    IMO nie można.
    > I drugie pytanie przez ten VAT wyjdzie strata na sprzedaży ST, czy jest ona
    > podatkowa - czy można zaliczyć do KUP??
    IMO jest kosztem.

    > Magdalena

    A może możesz wycofać się z tej sprzedaży , dogadać z klientem aby przez
    trzy miesiące korzystał z samochodu np.na podstawie umowy użyczenia i
    potem sprzedać już jako używany?
    WitoldG.

  • 3. Data: 2003-04-24 18:45:21
    Od: "Magdalena" <m...@o...pl>

    "walfal" <w...@p...neostrada.pl> wrote in message

> [...]
    > >
    > A może możesz wycofać się z tej sprzedaży , dogadać z klientem aby przez
    > trzy miesiące korzystał z samochodu np.na podstawie umowy użyczenia i

    gdyby była taka możliwość, to bym z niej skorzystała.

    Magda

  • 4. Data: 2003-04-26 18:51:36
    Od: "Agata" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Magdalena" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > homologacji (VAT przy zakupie nie byl odliczony) i teraz nie mam
    > wątpliwości, że musimy zastosować stawkę 22%, bo na towar używany się to
    Czy był odliczony to jedno ale czy było prawo do jego odliczenia to drugie.
    Ale tutaj nie ma to takiego znaczenia. Nie minęło pół roku więc lipa -
    trzeba doliczyć.
    Agata