  • 1. Data: 2002-12-10 14:46:01
    Temat: sprzedaz nieruchomosci
    Od: "Jacek" <J...@b...com.pl>

    witam

    spolka cywilna osoba fizyczna miala budynek wprowadzony na srodki trwale ,
    sprzedala go i
    teraz jak rozliczyc :
    1. zaplacic 10% podatek zryczaltowany od przychodu
    2. czy czesc nie umorzona potraktowac jako koszt a to co otrzymany od
    kupujacego jako przychod

    jacek

  • 2. Data: 2002-12-10 15:20:55
    Temat: Re: sprzedaz nieruchomosci
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Jacek wrote:
> [...]
    > 1. zaplacic 10% podatek zryczaltowany od przychodu
    > 2. czy czesc nie umorzona potraktowac jako koszt a to co otrzymany od

    generalnie prawidłowa jest odpowiedź 2
    Też Jacek

    --
    Małżeństwo jest główną przyczyną rozwodów

  • 3. Data: 2002-12-10 22:23:25
    Od: "tomtax" <t...@i...csk.pl>

    Właścicielami tej nieruchomości są wspólnicy spółki, a nie spółka cywilna. W
    momencie sprzedaży każdy ze wspólników osiągnie przychód z tego tytułu w
    wysokości udziału procentowego w przychodach i kosztach spółki (zgodnie z
    umową spółki).
    Sprzedaż nieruchomości opodatkowana jest w chwili obecnej 10% podatkiem
    zryczałtowanym. Zmieni się to od nowego roku.
    Pozdrawiam
    tomtax

  • 4. Data: 2002-12-11 07:49:29
    Od: "Jacek" <J...@b...com.pl>

    taka odpowiedz jak tomax uzyskalem w urzedzie skarbowym dzieki

    jacek

  • 5. Data: 2002-12-11 21:44:42
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Jacek wrote:
    > taka odpowiedz jak tomax uzyskalem w urzedzie skarbowym dzieki

    I taka jest jedynie słuszna.Ja coś wczoraj słabo myślący byłem i
    potraktowałem tę sprzedaż jak sprzedaż ruchomości-ot jakaś rutyna się
    zakradła,albo szare komórki nie lubią mrozu (jak jeszcze są):-))
    Proszę o łagodny wymiar,albo jeszcze lepiej-sam sie ukarzę.
    Jacek

    --
    Małżeństwo jest główną przyczyną rozwodów

  • 6. Data: 2002-12-12 11:02:29
    Od: RR <x...@p...fm>

    > Sprzedaż nieruchomości opodatkowana jest w chwili obecnej 10% podatkiem
    > zryczałtowanym. Zmieni się to od nowego roku.

    a co ma sie zmienic w tej kwestii?

    pozdr.
    rafal

  • 7. Data: 2002-12-12 17:19:50
    Od: "tomtax" <t...@i...csk.pl>

    > a co ma sie zmienic w tej kwestii?

    Od nowego roku sprzedaż nieruchomości stanowiącej majątek trwały w
    działalności gospodarczej będzie uznawana jako przychód z działalności
    gospodarczej i opodatkowana na zasadach ogólnych (czyli przychód ze
    sprzedaży pomniejszony o ewentualną część niezamortyzowaną).
    Pozdrawiam
    tomtax