    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Wed, 9 Feb 2011 10:21:56 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: sprzedaż samochodu

    On Tue, 8 Feb 2011, zlotowinfo wrote:

    > Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał

    > skoro jedna metoda nie zadziała, trzeba spróbować drugiej

    Czekaj. Która metoda "nie działa" i o co chodzi?
    VAT nie był odliczony, więc problemu "zwrotu VAT" nie ma,
    dobrze rozumiem?

    > wiec chciałbym prosić o pomoc jak wyciągnąć auto z firmy

    Czegoś nie jarzysz: "wyciągnięcie z firmy" nie jest tożsame
    z możliwością sprzedania "wyciągniętego" towaru poza DG.
    Konstrukcja jest taka, że *mimo* "wyciągnięcia" ewentualna
    sprzedaż ... zalicza się do ST.
    Przez 6 lat od "wyciągnięcia".
    Tak, nawet jakbyś ową działalność "zamknął".
    Z p. widzenia podatku dochodowego nie ma różnicy, chyba że
    postanowisz poczekać do 2017 roku :)

    > a potem je podarować bratu

    Przypomnisz, o co chodziło jakby tak je *teraz* podarować?
    Bez manipulacji z "wyciąganiem"?
    Przypominam sobie Twoje pytanie "jak US liczy wartość
    samochodu" - tylko nie mogę sobie przypomnieć co z tego
    miało wynikać.

    pzdr, Gotfryd