    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: sprzedaz srodka trwalego (samochod ) po likwidacji DG
    Date: Fri, 1 Feb 2008 19:11:33 +0100

    On Thu, 31 Jan 2008, Rafal wrote:

    > Witam
    >
    > zlikwiodwalem DG ( 2 miesiace temu )
    > został mi smaochod osobowy zamrotyzowany do 1200zł
    >
    > jak teraz sprzedam umowa kupna

    ...nie ma takiej :O

    > sprzedazy to ile zaplace od tego podatkow i
    > jakie ? ( pcc3 czy do pita jakies 19% ?? )

    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html

    2. Przepisów ust. 1 pkt 8 nie stosuje się do odpłatnego zbycia:
    [...]
    3) składników majštku, o których mowa w art. 14 ust. 2 pkt 1, z
    zastrzeżeniem ust. 3, nawet jeżeli przed zbyciem zostały wycofane z
    działalnoœci gospodarczej, a między pierwszym dniem miesišca następujšcego
    po miesišcu, w którym składniki majštku zostały wycofane z działalnoœci i
    dniem ich odpłatnego zbycia, nie upłynęło 6 lat.
    [...]
    art. 14
    [...]
    2. Przychodem z działalnoœci gospodarczej sš również:

    1) przychody z odpłatnego zbycia wykorzystywanych na potrzeby zwišzane z
    działalnoœciš gospodarczš oraz przy prowadzeniu działów specjalnych
    produkcji rolnej składników majštku będšcych:

    a) œrodkami trwałymi,
    - ujętych w ewidencji œrodków trwałych oraz wartoœci niematerialnych i
    prawnych, w tym także przychody z odpłatnego zbycia składników majštku
    [...]

    "Normalnie" - dochodowy.

    Co mnie intryguje, to pytanie, czy mimo nieprowadzenia DG można złożyć
    np. informację o wyborze opodatkowania liniowego dla przychódów
    związanych z (już nieprowadzoną!) DG.
    IMO - tak. Oczywiście na początku roku :)

    pzdr, Gotfryd