    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: sprzedaż używanych przez siebie towarów
    Date: Tue, 21 Sep 2004 14:14:33 +0200

    Użytkownik Michał Muras napisał:

    > Witam
    >
    > Kupiłem na początku roku (ponad 6 mies temu) części komputerowe, które
    > włożyłem do swojego komputera. Zakup na fakturę VAT, odliczony VAT i
    > wrzucone w koszty prowadzenia DG.
    > Teraz ponownie unowocześniłem komputer, a stare części chciałbym
    > sprzedać. I w związku z tym mam pytania:
    >
    > 1) czy przy sprzedaży muszę naliczać VAT? (stawka "zwolnione", czy
    > normalny 22%)

    Musisz. Zwolnione z VAT są tylko towary używane, od ktorych przy zakupie
    nie mozna było odliczyc VAT (wyjątek - samochody osobowe z cześciowym
    odliczeniem VATu)

    > 2) czy US może się przyczepić że części są sprzedawane mniej więcej za
    > połowę ceny zakupu?

    Raczej nie, podzespoły komputerowe to rzecz ktora chyba najszybciej
    traci na wartości. ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl