    From: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: środki trwałe - granice mozliwych korekt
    Date: Thu, 07 Feb 2002 19:02:46 +0100

    Orka wrote:

    > Użytkownik Maddy <m...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    > napisał:3...@i...pl...
    >
    >> Przyp. 1
    >(...ciach...)

    Wielkie dzięki, Orko, zawsze mozna na Ciebie liczyć.
    A więc ogolnie tak jak mi sie wydawało.
    To juz wiem na czym stoję.

    > -------
    > Tego bym nie ruszała - art. 16i ust. 5 updp mówi tylko o obniżaniu bądź o
    > przyjęciu poprzedniej stawki.
    Zaraz, bo sie pogubiłam.
    Przy przypadku głowic piszesz że jeżeli stawka jest zaniżona to mogę od
    2002 amortyzowac wg właściwej. Przy sprężarce tez jest zaniżona ze względu
    na błędne zaklasyfikowanie do grupy 6 zamiast 4. poprawna stawka to 12,5,
    bo taka była w roku przyjęcia środka do użytkowania.
    Więc chyba to "nie ruszanie" dotyczy korekty amortyzacji za lata poprzednie?
    Na logikę wyszło mi tak:
    zmiana metody z liniowej na degresywna - nie można
    korekta amortyzacji za poprzednie lata - nie można
    zmiana stawki amortyzacji od 2002 na prawidłową wg. przepisów z 1999 - można
    zmiana stawki na prawidłową wg przepisów na 2002r - ???
    Dobrze rozumuję? (poza tym "???" :-)

    Najbardzie wkurza mnie że większość środków była amortyzowana liniowo,
    zamiast degresywnie, albo nawet jednorazowo, co teraz sie mści.
    Firma zjeżdża w dół a amortyzacja obecnie pogarsza jeszcze wynik finansowy.
    A mogła zmiejszyć podatek w poprzednich latach.
    No coz, ja tu tylko sprzątam...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk