  • 11. Data: 2004-01-19 22:21:42
    Temat: Re: status Małego podatnika
    Od: BAH <b...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 19 Jan 2004 19:32:21 +0100, "Fires" <f...@f...mail.pl>
    napisał(a):

    >Użytkownik "BAH" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >[...]
    >
    >To jeszcze jedno pytanie.... czy jest jakis haczyk w przypadku kwartalnych
    >okresów rozliczania podatku VAT, przy jednoczesnej rezygnacji z metody
    >kasowej? Wieksza podejrzliwośc urzedników, czestsze kontrole, lub tp. ?

    Dla mnie zaletą jest, że w kazdym okresie mam wykonaną
    "czynność opodatkowaną" (czytaj sprzedaz usługi)
    co nie powoduje konieczności "zawieszania" rozliczenia
    faktur zakupu do następnego okresu
    (deklaracja gdy sprzedasz za 0,99 PLN wygląda inaczej niż gdybyś nic
    nie sprzedał - choć tu i tu masz na deklaracji 0 PLN, po pominięciu
    groszy)

    Kolejną zaletą jest, to że mniej papierów i rzadziej trzeba się
    martwić o to z czego zapłacić.

    Wada, to jest wtedy jak ktoś zacznie żyć "na kredyt z VAT"
    (ja odkładam VAT na odrębne konto i tam czeka na 25-go).

    BAH

  • 12. Data: 2004-01-19 23:46:22
    Od: "Fires" <f...@f...mail.pl>

    Użytkownik "BAH" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    [..]

    Czy to ponizej dotyczy kwartalnych rozliczeń?
    A jezeli tak, to...

> [...]
    > (deklaracja gdy sprzedasz za 0,99 PLN wygląda inaczej niż gdybyś nic
    > nie sprzedał - choć tu i tu masz na deklaracji 0 PLN, po pominięciu

    ... nie do końca to rozumiem. Tzn. zdarza Ci się, że w któryms miesiącu nie
    masz "czynnosci opodatkowanej"?

    > Kolejną zaletą jest, to że mniej papierów i rzadziej trzeba się
    > martwić o to z czego zapłacić.

    No... to jasne :-)

    > Wada, to jest wtedy jak ktoś zacznie żyć "na kredyt z VAT"
    > (ja odkładam VAT na odrębne konto i tam czeka na 25-go).

    Fakt... istnieje niebezpieczeństwo, że po trzech miesiącach kwota do zapłaty
    znacznie urosła :-)

    Fires

  • 13. Data: 2004-01-20 08:08:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 Jan 2004, BAH wrote:
    [...]
    >+ (deklaracja gdy sprzedasz za 0,99 PLN wygląda inaczej niż gdybyś nic
    >+ nie sprzedał - choć tu i tu masz na deklaracji 0 PLN, po pominięciu
    >+ groszy)

    Przyznaj się - czy to teoria (hm... teoretyzowanie ? ;))
    czy testowałeś w praktyce ?

    pozdrowienia, Gotfryd
    (któremu kiedyś US "wyłapał" niesłusznie "niezawieszony" VAT tylko
    na podstawie "program nie przyjmuje, bo wykazano sprzedaż 0zł" !
    - prawda że to było ze dwa lata temu :])

  • 14. Data: 2004-01-20 23:35:56
    Od: BAH <b...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 20 Jan 2004 00:46:22 +0100, "Fires" <f...@f...mail.pl>
    napisał(a):

    >Użytkownik "BAH" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >[..]
    >
    >... nie do końca to rozumiem. Tzn. zdarza Ci się, że w któryms miesiącu nie
    >masz "czynnosci opodatkowanej"?

    Z reguły mam 1 fakturę w miesiącu ale jak nie ma widoków na zapłatę,
    to lepiej by fakturowana usługa trwała dłużej.
    Po co wystawiać fakturę w listopadzie jeśli płatność będzie w grudniu?
    Do takiej faktury trzeba by podwójnie dokładać.

    BAH

  • 15. Data: 2004-01-20 23:46:44
    Od: BAH <b...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 20 Jan 2004 09:08:47 +0100, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> napisał(a):

    >On Mon, 19 Jan 2004, BAH wrote:
    >[...]
    >
    > Przyznaj się - czy to teoria (hm... teoretyzowanie ? ;))
    >czy testowałeś w praktyce ?

    ... sądzę, że tak stanowi prawo.
    Takie moje teoretyzowanie po tym jak
    "brak sprzedaży" po lekturze zamienił się
    "na brak czynności opodatkowanej".....

    W praktyce, to nie sądzę by jakiś US bez wyjasnień
    zaakceptował takie 0 PLN. ("symboliczna złotówka" ;-))

    >pozdrowienia, Gotfryd
    >(któremu kiedyś US "wyłapał" niesłusznie "niezawieszony" VAT tylko
    > na podstawie "program nie przyjmuje, bo wykazano sprzedaż 0zł" !
    > - prawda że to było ze dwa lata temu :])

    Nie znam programu który liczy to poprawnie.
    Większość "opiera się" na "zaokąglonym zerze".

    BAH

  • 16. Data: 2004-01-21 08:55:32
    Od: "Fires" <f...@a...com.USUN.pl>

    Użytkownik "BAH" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    [...]
    > Z reguły mam 1 fakturę w miesiącu ale jak nie ma widoków na zapłatę,
    > to lepiej by fakturowana usługa trwała dłużej.

    Teraz jasne - mam nadzieję na brak takich problemów :-)

    Fires