  • 1. Data: 2007-11-17 19:30:00
    Temat: student, działalność, Zus
    Od: "lonia80" <l...@p...net.pl>

    Witam proszę o pomoc. Mój syn student zaoczny chce rozpocząć pracę jako
    taksówkarz, tzn. otwiera własną działalność. co w tym przypadku z ZUS-em czy
    będzie płacił normalnie jak osoba prowadząca działalność czy może z racji
    tego ze jest studentem tylko część składki. Wiadomo, ze nie będzie jeździł
    na "cały etat" bo chodzi tylko o zarobienie na czesne.

  • 2. Data: 2007-11-17 19:54:16
    Temat: Re: student, działalność, Zus
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "lonia80" <l...@p...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > racji tego ze jest studentem tylko część składki. Wiadomo, ze nie będzie
    > jeździł na "cały etat" bo chodzi tylko o zarobienie na czesne.

    Witam

    Ludzie - znowu z tymi ulgami dla studentow.
    Studenci to jakies swiete krowy, ze tylko ulgi i ulgi????
    Tak jak kazdy dorosly obywatel RP i z niepelnym podstawowym i z tytulem
    profesora doktora wielokrotnie habilitowanego Twoj syn moze przez pierwsze
    dwa lata placic skladki w wysokosci ok 260 zl - z czego 150 podlega
    odliczeniu od podatku! Nie ma znaczenei ile bedzi ejezdzil. Przy
    dzialalnosci nie ma etatow. Mozna sobie pracowac 1h tygodniowo a mozna i 24h
    na dobe (w ostatnia niedziele pazdziernika mozna nawet 25h na dobe). Ilosc
    czasu poswieconego na wykonywanie dzialalnosci ma sie nijak do wysokosci
    skladek.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2007-11-17 20:04:25
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "lonia80" <l...@p...net.pl> napisał w wiadomości

    Oczywiscie cena za korzystanie z ulgowego ZUS-u (ulgowego dla wszystkich, ni
    etylko dla studentow - poodkreslam) jest niemoznosc pobierania zasilku dla
    bezrobotnych. Aby moc pobierac zasilek, osoba korzystajaca z ulgowego zusu
    musilaby sobie podniesc podstawe ubezpieczen spolecznych do wysokosci
    minimalnego miesiecznego wynagrodzenia - czyli zamiast 260 placilaby ok 550
    zl (z czego ok 150 do odliczenia od podatku, ok 350 w koszty - do odliczenia
    od dochodu)
    Standardowy ZUS z ubezpieczeniem chorobowym w tej chwili wynosi ok 760 zl -
    z czego ok 150 do odliczenia od podatku, ok. 550 w koszty.

    Pozdrawiam
    SDD