eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkistudia - mieszkanie - miejsce rejestracji firmy - jak to związać › Re: studia - mieszkanie - miejsce rejestracji firmy - jak to związać
    From: Samotnik <s...@s...eu.org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: studia - mieszkanie - miejsce rejestracji firmy - jak to związać
    Date: Thu, 22 Jul 2004 21:03:07 +0000 (UTC)

    <t...@g...pl> napisal(a):
    > wobec tego i vat i pod.doch. place w rodzinnym miasteczku?

    Jeśli i siedziba i zameldowanie będzie u rodziców - tak.

    > A moze ktos sie przyczepic, ze nie bede tam mial programow sluzacych do
    > pracy?

    Wystarczy, że masz notatnik z Windowsa i już możesz używać go do edycji
    pism różnych ;-)

    > przyśle
    > rzeczoznawcy
    >
    > No wlasnie, a co jezeli wyda sie (no dajmy nawet na to ten donosik), ze
    > jednak wszystko mam tutaj, towar i tu sie wszystkim bawie - co wtedy?

    WOLNO Ci wykonywać działalność poza siedzibą firmy!!!!!!!!!!! Zrozum to
    wreszcie! Czy jeśli masz firmę budowlaną i budujesz domy, to masz
    budować je w swojej siedzibie, żeby przypadkiem z niej nie wyjść?! A
    jeśli masz firmę przewozową, to wolno CI jeździć dookoła swojej
    siedziby? No pomyśl trochę.

    A co do towaru - ogólna zasada jest taka - jeśli coś kupiłeś 'na firmę'
    i nie sprzedałeś, to masz to mieć, bo inaczej wyłudziłeś podatek.
    Jeśli nie masz, to musisz mieć jakieś logiczne uzasadnienie.

    > Ponadto - czy kompletny brak mojego zameldowania tutaj ma jakis wplyw na
    > aspekt prawny dzialalnosci firmy?

    Widzę, że jesteś niereformowalny z tym nieszczęsnym zameldowaniem. ;)
    Przeczytaj jeszcze ze trzy razy mojego posta, to może w końcu zatrybisz.

    > No a ma prawo ten kontroler wejsc, jesli mnie nie bedzie?

    Tylko w bardzo szczególych przypadkach, tak normalnie, przy jakiejś
    zwykłej kontroli nie ma prawa.

    Tyle samo, co dla innych -> www.zus.gov.pl.

    > no i czytalem przed chwilą jakis poradnik o zakladaniu firmy (no podstawy -
    > wiadomo), no i tam cos piszą o miejscu wykonywania pracy - ze musi byc
    > akceptacja sanepidu, jakies normy bhp, ba! - nawet doczytalem sie, ze jakas
    > tam konkretna wysokosc lokalu musi byc, ze trza gdzies tam (chyba Urzad
    > Gminy) powiedziec, ze zmienia sie charakter mieszkania itp - jak to wszystko
    > faktycznie wygląda?

    Olej, to dla większych firm jest, jeśli zatrudniasz pracowników. Ty sam
    możesz pracować choćby w kiblu. ;)

    P.S. Pamiętaj tylko o jednym: przedsiębiorcy to jedyna grupa społeczna,
    która nie podlega w Polsce żadnej ochronie.
    --
    Samotnik