eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkistudia - mieszkanie - miejsce rejestracji firmy - jak to związać › Re: studia - mieszkanie - miejsce rejestracji firmy - jak to związać
    From: " " <t...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: studia - mieszkanie - miejsce rejestracji firmy - jak to związać
    Date: Fri, 23 Jul 2004 09:00:31 +0000 (UTC)

    > Zgubiłem cytac ale pytałeś ile płaci student ZUSu ?
    > No wieć tak, jęsli jesteś absolwentem ( rok od obrony ) i nigdzie nie
    > pracowałeś
    > (nie liczy się umowa zlecenie czy umowa o dzieło) to jesteś przez pierwszy
    > rok zwolniony
    > z opłaty częsić emerytalnej ( około 250 zł) - znaczy do zapłacenia zostaje
    > ci około 390 - 420 zł.
    > 390 to jest minim, te 30 zł to jest część choroba , dobrowolna, ( jak przez
    > poł roku będziesz to płacił
    > to pozniej mozesz sie ubiegać o kase z ZUS za każdy dzień choroby -
> [...]

    1. No jeszcze z rok postudiuje -> ZUS=250+420=670?
    2. Co jeśli dajmy na to znajde gdzieś chwilową prace (no na kilka m-cy)?

    > I jeszcze jedno. Znajdz sobie kogoś, znajomą księgową, kogoś kto się na tym
    > zna i zajmuje zawodowo.
    > Nie umawiaj sie na stałe opłaty miesięczne ale na wizyty.
    > Ja mam taką Osóbkę , płacę za wizyte 70 pln - jest tanio a te 70 pln to
    > sobie oszczędzam na tym iż wiem co mogę odliczyć a czego nie i spać
    bardziej
    > spokojnie.
    > Naprawde, zupełnie sam nie dasz rady poprowadzić tego poprawnie - jest
    > tysiące "oczywistych" rzeczy, o których nie wiedziałem.

    Dobry pomysł - no ja jak narazie zbieram wszelkie info, poki co myśle o
    samodzielnej księgowości (no liczyć umiem, ale fakt - trza wiedziec jeszcze
    co), no bądź co bądź wszelkie kroki prawne to najpredzej za 2..3 m-ce.

    I jeszcze takie coś - no za DG odpowiada się całym swoim majątkiem.
    W moim przypadku - czy również majątkiem rodziców?
    Jeśli tak - w jakiej sytuacji nie ponoszą oni takiej odpowiedzialności?

    Generalnie - nie planuje brać zadnych kredytów obrotowych, nadużywać faktur
    z odroczoną płatnością, jednak takiego patenta wymyślilem - ze no wiadomo,
    różnie bywa i interes nie wyjdzie - jaką zrobic rezerwe finansową, zeby
    zwinąć żagle i aby ta rezerwa na wszystko starczyła - (no głownie na mysli
    mam koszty zamknięcia DG i wszystkie sprawy z tym związane - nie mówie tu o
    zobowiązaniach firmy wobec kontrahentów).

    Pozdrawiam - tatamuminka.