  • 1. Data: 2004-09-12 23:22:09
    Temat: tak kombinuje z vat??
    Od: "Grzesioo Krak" <g...@a...com>

    Planuje wybudowac sobie dom.
    Czy nie warto bylo by zeby ktoz z rodziny poszezyl swoja dzialalnosc o
    "uslugi budowlane" i teoretyznie on go wybudowal na papierze by odzyskac Vat
    ??
    Na inwestycji 10000zl to 1000zl roznicy w Vat gdy buduje firma ??
    Dobrze kombinuje?
    a potem "wojek" oddaje mi vat oczywiscie
    ???

  • 2. Data: 2004-09-13 07:08:56
    Temat: Re: tak kombinuje z vat??
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 13 Sep 2004, Grzesioo Krak wrote:

> [...]
    >+ ??
    >+ Na inwestycji 10000zl to 1000zl roznicy w Vat gdy buduje firma ??

    Masz na myśli różnicę między 22% a 7% VAT ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 3. Data: 2004-09-13 08:13:27
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    In article <ci2lmi$kd8$1@atlantis.news.tpi.pl>, Grzesioo Krak wrote:

    > Czy nie warto bylo by zeby ktoz z rodziny poszezyl swoja dzialalnosc o
    > "uslugi budowlane" i teoretyznie on go wybudowal na papierze by odzyskac Vat

    > a potem "wojek" oddaje mi vat oczywiscie

    I placi podatek dochodowy + ZUS + troche roznych oplat przy zakladaniu
    firmy.
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 4. Data: 2004-09-13 08:23:36
    Od: "Artur Ch." <f...@f...de>

    Dnia 13 wrz o godzinie 01:22, na pl.soc.prawo.podatki, Grzesioo Krak
    napisał(a):

    > a potem "wojek" oddaje mi vat oczywiscie

    'Wójek" odda VAT ale do Urzędu Skarbowego a nie tobie.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 5. Data: 2004-09-13 08:44:30
    Od: "Grzesioo Krak" <g...@a...com>

    > 'Wójek" odda VAT ale do Urzędu Skarbowego a nie tobie.

    1) Wojek ma juz firme wiec odpadaja koszty zuz i te inne
    2) roznica miedzy 7 a 22% gdy on kupuje materiały tylko nie wiem wlasnie czy
    wszystkie jes jemu zwracana
    3) poniesione koszty widze w opodatkowaniu robocizny ale przeciez moze chyba
    zamontowac mi np okna w caly domu za 100zl??

  • 6. Data: 2004-09-13 09:22:24
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "Grzesioo Krak" <g...@a...com> napisał w wiadomości
    > zamontowac mi np okna w caly domu za 100zl??

    Nie chce być złośliwy, ale czy uważasz kontrolerów skarbowych za imbecyli ?
    Czy koniecznie chcesz wujkowi wyrządzić niedźwiedzia przysługę ?
    Wiesz ile kosztuje najniższa kara za nieprawidłowy VAT ?

  • 7. Data: 2004-09-13 15:37:03
    Od: "ewka" <o...@p...onet.pl>

    > Wiesz ile kosztuje najniższa kara za nieprawidłowy VAT ?

    a dlaczego od razu _nieprawidłowy_?
    gdyby tak dobrze policzyć....
    np. wartość netto materiałów do budowy i wykończenia domu ma wartość 300
    tys.
    teoretycznie firma odzyskuje 66 tys VATu
    Załóżmy że robocizna (np. umówiona ryczałtowo w kontrakcie na wykonanie
    domu) wynosi 30% wartości materiałów czyli 90 tys
    te 90 tys. jest dochodem firmy, więc opodatkujmy ją stawką 19% (zakładam
    podatek liniowy; w wariancie zastępczym firma może sobie kupić np. samochód
    więc dochód będzie niższy...).
    Wychodzi nam 17100 zł podatku dochodowego.
    Oddajemy budżetowi 7% VAT od wystawionej całościowej faktury (materiał +
    robocizna) tj. od 390 tys. zł. czyli 27300 zł.
    W sumie oddajemy budżetowi dochodowy 17,1 kzł + vat 27,3 kzł = 44,4 kzł
    Zestawiając to z odzyskanym wcześniej VATem (66 tys. zł) pozostaje nam w
    kieszeni 21 600 zł.
    Pytanie otwarte: czy są to pieniądze warte świeczki?

    pozdrawiam
    Ewka

  • 8. Data: 2004-09-13 19:32:18
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ewka" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Zestawiając to z odzyskanym wcześniej VATem (66 tys. zł) pozostaje nam w
    > kieszeni 21 600 zł.
    > Pytanie otwarte: czy są to pieniądze warte świeczki?

    Hmm, 21.600 powiadasz...
    A ile, jeśli można zapytać Ty zarabiasz ?

    pozdr.

  • 9. Data: 2004-09-13 20:09:43
    Od: "ewka" <o...@p...onet.pl>

    > Hmm, 21.600 powiadasz...
    > A ile, jeśli można zapytać Ty zarabiasz ?

    934,65/mies. na rękę
    a pytanie otwarte było formą komentarza sytuacji w której ktoś pakuje w
    chałupkę jakieś 450 tys. zł (materiały 366 + faktyczna robocizna na czarno
    oczywiście) i ma naprawdę dużą szansę zaoszczędzić jakieś 4,66% inwestycji.
    (osobiście wolałabym zarobić te 4,66% trzymając taką kasę przez jakieś 8
    mies. w obligacjach - zyskuję dodatkowe 8 mies. na przemyślenie i
    dopracowanie inwestycji a na głowie o wieeeeele mniej siwych włosów)
    ;-)))

    pozdr.
    Ewa

  • 10. Data: 2004-09-13 20:27:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 13 Sep 2004, Grzesioo Krak wrote:

    >+ > > a potem "wojek" oddaje mi vat oczywiscie
    >+ >
    >+ > 'Wójek" odda VAT ale do Urzędu Skarbowego a nie tobie.
    [...]
    >+ 3) poniesione koszty widze w opodatkowaniu robocizny ale przeciez moze chyba
    >+ zamontowac mi np okna w caly domu za 100zl??

    ++++ ustawa oPDoOF +++++
    Art. 25. 1. Jeżeli:
    [...]
    - i jeżeli w wyniku takich powiązań zostaną ustalone lub narzucone warunki
    różniące się od warunków, które ustaliłyby między sobą niezależne
    podmioty, i w wyniku tego podmiot nie wykazuje dochodów albo wykazuje
    dochody niższe od tych, jakich należałoby oczekiwać, gdyby wymienione
    powiązania nie istniały - dochody danego podmiotu oraz należny podatek
    określa się bez uwzględnienia warunków wynikających z tych powiązań.
    [...]
    2. Dochody, o których mowa w ust. 1, określa się, w drodze oszacowania,
    stosując następujące metody:
    [...tu lista...]
    4. Przepisy ust. 1-3 stosuje się odpowiednio, gdy:
    [...]
    5. Przepisy ust. 4 stosuje się również do powiązań o charakterze
    rodzinnym lub wynikających ze stosunku pracy [...]
    -------

    ***** ustawa o VAT ******
    Art. 32. 1. W przypadku gdy:
    [...]
    3) między nabywcą a dostawcą istnieje związek, o którym mowa w ust. 2
    - organ podatkowy określa wysokość obrotu na podstawie przeciętnych cen
    stosowanych w danej miejscowości lub na danym rynku w dniu wykonania
    świadczenia, pomniejszonych o podatek, jeżeli okaże się, że przypadki te
    miały wpływ na ustalenie ceny.

    2. Związek, o którym mowa w ust. 1 pkt 3, istnieje, gdy między
    kontrahentami lub osobami pełniącymi u kontrahentów funkcje zarządzające,
    nadzorcze lub kontrolne zachodzą powiązania o charakterze rodzinnym lub z
    tytułu przysposobienia, [...]
    ----

    ...co uwadze szanownego podatnika polecam...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)