  • 1. Data: 2006-04-07 10:18:48
    Temat: termin platnosci faktur
    Od: "walec" <w...@p...fh>

    Czy reguluje jakas ustawa termin platnosci faktur? Chodzi o transakcje
    pomiedzy firmami.

    M.

  • 2. Data: 2006-04-07 10:36:14
    Temat: Re: termin platnosci faktur
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "walec" <w...@p...fh> napisał w wiadomości
    > Czy reguluje jakas ustawa termin platnosci faktur? Chodzi o transakcje
    > pomiedzy firmami.

    Ogólnie postanowienia Kodeksu Cywilnego,
    ale od kilku lat (od 2003?)
    jest ustawa o terminach zapłaty
    w obrocie gospodarczym.
    Sprawdź kogo i czego dotyczy,
    bo jakoś nikt się do niej stosuje :-)

  • 3. Data: 2006-04-07 10:41:01
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    cef wrote:

    > ale od kilku lat (od 2003?)
    > jest ustawa o terminach zapłaty
    > w obrocie gospodarczym.
    > Sprawdź kogo i czego dotyczy,
    > bo jakoś nikt się do niej stosuje :-)

    I nic dziwnego, bo ona już nie obowiązuje. Obecnie mamy Ustawę z dnia
    12 czerwca 2003 r. o terminach zapłaty w transakcjach handlowych (Dz.
    U. z dnia 8 sierpnia 2003 r.) "... w obrocie gospodarczym" to była
    poprzednia.

  • 4. Data: 2006-04-07 10:43:56
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    > 12 czerwca 2003 r. o terminach zapłaty w transakcjach handlowych (Dz.
    > U. z dnia 8 sierpnia 2003 r.) "... w obrocie gospodarczym" to była

    Może i faktycznie coś tam zmienili w nazwie ustawy,
    ale dalej wszyscy ją olewają. Nikt nie stosuje jej postanowień
    wobec mnie, ani ja wobec innych.

  • 5. Data: 2006-04-19 21:44:33
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@n...serwerze.gazeta.pl>

    Dnia Fri, 7 Apr 2006 12:18:48 +0200, walec napisał(a):

    > Czy reguluje jakas ustawa termin platnosci faktur? Chodzi o transakcje
    > pomiedzy firmami.
    >
    > M.

    Co decyduje o tym, że faktura została zapłacona terminowo? Data zejścia
    pieniędzy z konta kupujacego ? Czy data wejścia pieniędzy na konto
    sprzedawcy ?

    --
    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://grupy.3mam.net

  • 6. Data: 2006-04-19 22:42:58
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <k...@n...serwerze.gazeta.pl> napisal(a):

    > Co decyduje o tym, że faktura została zapłacona terminowo? Data zejścia
    > pieniędzy z konta kupujacego ? Czy data wejścia pieniędzy na konto
    > sprzedawcy ?

    Wg KC - data uznania rachunku
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 7. Data: 2006-04-20 08:48:12
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    cef napisał(a):

    > Może i faktycznie coś tam zmienili w nazwie ustawy,
    > ale dalej wszyscy ją olewają. Nikt nie stosuje jej postanowień
    > wobec mnie, ani ja wobec innych.

    Jaki problem widzisz w stosowaniu tej ustawy?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 8. Data: 2006-04-20 08:58:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 Apr 2006, Liwiusz wrote:

    > Jaki problem widzisz w stosowaniu tej ustawy?

    "Odwet".
    Zamawiający na przyszłość weźmie konkurencję która się nie upomina.
    A nie ma możliwości żeby wystąpić później w obronie tej
    konkurencji ;> Zaś w wielu dziedzinach klientów nie ma na tyle
    dużo, żeby można było długo żyć ze stosowania zasady "ale jeden
    raz to cię zmuszę".

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 9. Data: 2006-04-20 09:04:48
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > konkurencji ;> Zaś w wielu dziedzinach klientów nie ma na tyle
    > dużo, żeby można było długo żyć ze stosowania zasady "ale jeden

    A spróbujcie postawić sie Gminie albo spółce gminozależnej i odsetek
    zażądać. Żadnego kontraktu juz więcej w okolicy nie dostaniecie.
    Życie, kochani, Życie.
    Ustawa sobie a instynkt samozachowawczy przedsiębiorcy sobie.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 10. Data: 2006-04-20 09:09:09
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > "Odwet".
    > Zamawiający na przyszłość weźmie konkurencję która się nie upomina.

    Wiadomo, przy stałej współpracy o odsetkach się zapomina. Ale jeśli
    współpraca się zakończy, to nic nie stoi na przeszkodzie upomnieć się o
    zaległe aż do terminu przedawnienia.

    > A nie ma możliwości żeby wystąpić później w obronie tej
    > konkurencji ;> Zaś w wielu dziedzinach klientów nie ma na tyle
    > dużo, żeby można było długo żyć ze stosowania zasady "ale jeden
    > raz to cię zmuszę".

    Czy ja wiem? Możne jakaś firma zechciałaby skupywać takie
    wierzytelności i dochodzić już ich w swoim imieniu? ;)

    Poza tym zachęcam do stosowania weksli w takich przypadkach - faktura
    zapłacona od razu, a weksel do wykupienia w umówionym terminie.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz