  • Data: 2009-05-27 16:06:47
    Temat: Re: towary handlowe, zapis kosztu w ksiedze
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 27 May 2009, wspolna-flaszka.pl wrote:

    > nie, inaczej, w vatowskiej ewidnecji mam w tej z jednego miesiaca
    > wpisane faktury z 3 meisiecy, natomiast w ksiedze wpisywalem na biezaco w
    > dacie ich wystawienia w kazdym miesiacu.
    >
    > kurde gubie sie juz :)

    Ale nie ma w czym :)
    Przepis dla VAT jest jeszcze prostszy: "Jeżeli podatnik nie dokona
    obniżenia kwoty podatku należnego w terminach okreœlonych w ust. 10, może
    obniżyć kwotę podatku należnego w deklaracji podatkowej za jeden z dwóch
    następnych okresów rozliczeniowych".
    Nie ma ŻADNYCH dodatkowych warunków.

    Natomiast wydaje się uzasadnione, aby ew. wydruk rejestru (np. dla
    potrzeb czynności sprawdzających albo kontroli) również był
    chronologiczny, wedle dowolnego kryterium, byleby w tym jakaś
    logika była.

    > komputerowo jest prowadzone, data zdarzenia gospodarczego to data wystawienia
    > faktury ?

    Mnie pytasz? :) - to minister wymyślił, jego męcz :D
    IMVHO można przyjąć takie uproszczenie w przypadku, w którym dla podatku
    dochodowego owa data jest istotna. Znaczy prawie zawsze. I z góry mówię
    że nie będę szukał przypadków przeciwnych :D
    Ściślej "datą zdarzenia" IMVHO jest data sprzedaży, ale na mój rozum
    o to nikt się kłócił nie będzie (czy posortowane wg daty sprzedaży
    czy wystawienia f-ry).

    pzdr, Gotfryd