  • 11. Data: 2009-05-26 09:51:28
    Temat: Re: towary handlowe, zapis kosztu w ksiedze
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:op.uui6ogpkl60ql1@unk...
    > Dnia 26-05-2009 o 11:22:30 wspolna-flaszka.pl

    > Na mój gust to nie będzie mieć większego znaczenia bo US-y nie są
    > od "prewencyjnego" tłumaczenia przepisów podatkowych,
    > tylko od "postfactumowego" tłumaczenia przyczyn domiarów.

    przy odpowiedzialnosci karnej ma kluczowe znaczenie.

  • 12. Data: 2009-05-26 09:58:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 May 2009, wspolna-flaszka.pl wrote:

    > ewidencje vat i tak musze prowadzic, a przy okazji czy ja mam wklepac do
    > ksiegi
    > na podstawie ewidencji - jakims opisem- dane z faktur kosztowych i sprzedazy
    > czy moge wtedy do 20 po kolei wklepac ? (wklepuje tak, chce sie upewnic czy
    > znow nie przedobrzylem :) )

    PODANIE.
    Przeczytaj rozporządzenie o KPiR.
    Osobiście.
    I zapodaj tezy do *dyskusji* ;)
    Z paragrafami.

    > zadzwonie do jednego i rozmowe nagram, bede miec dowod na
    > 'blad co do okolicznosci wylaczajacej bezprawnosc czynu' :)

    Spoko, pewnie coś znajdą ;)
    AFAIK w KPA/Ordynacji nie ma czegoś zbliżonego do 97 KC :>
    "Na jakiej podstawie przyjął Pan, że udziela Panu informacji
    uprawniona osoba? u nas uprawniony jest rzecznik prasowy!"
    ;P

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2009-05-26 11:25:45
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 26-05-2009 o 11:51:28 wspolna-flaszka.pl <p...@g...pl>
    napisał(a):

    > Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > przy odpowiedzialnosci karnej ma kluczowe znaczenie.

    Ale coś na ten temat poczytałeś, czy dalej trollujesz?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 14. Data: 2009-05-26 12:05:25
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    > Dnia 26-05-2009 o 11:51:28 wspolna-flaszka.pl

    > Ale coś na ten temat poczytałeś, czy dalej trollujesz?

    fakt stwierdzam.

  • 15. Data: 2009-05-26 12:11:18
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 26-05-2009 o 14:05:25 wspolna-flaszka.pl <p...@g...pl>
    napisał(a):

    > Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > fakt stwierdzam.

    To rozwiń ten fakt, żebym wiedział gdzie mam dzwonić
    żeby mieć bankowo uniewinnienie.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 16. Data: 2009-05-26 12:28:24
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    > PODANIE.
    > Przeczytaj rozporządzenie o KPiR.
    > Osobiście.
    > I zapodaj tezy do *dyskusji* ;)
    > Z paragrafami.

    no wie cjuz widze ze nie do konca masz racje bo
    "Jeżeli materiał lub towar handlowy, którego zakup - zgodnie z przepisami
    rozporządzenia -
    dokumentowany jest fakturami dostawców, został dostarczony do zakładu lub
    dokonano nim
    obrotu przed otrzymaniem faktury, należy sporządzić szczegółowy opis
    otrzymanego
    materiału (lub towaru handlowego), podając imię, nazwisko (firmę) i adres
    dostawcy,"

    przeciez ja dokonuje obrotu nim dostane fakture zakupu.

    co do mojego pytania:
    "W razie prowadzenia księgi przez biuro rachunkowe, zapisy są dokonywane w
    porządku
    chronologicznym na podstawie dowodów, o których mowa w § 12-16, oraz sum
    miesięcznych przychodów wynikających z ewidencji, o której mowa w § 8 ust. 1
    pkt 2, lub
    danych wynikających z zestawienia, o którym mowa w § 20 ust. 2,
    przekazywanych przez
    podatnika zgodnie z postanowieniami umowy, w czasie zapewniającym prawidłowe
    terminowe rozliczenia z budżetem, lecz nie później niż do dnia 20 każdego
    miesiąca za
    miesiąc poprzedni."

    czy przypadkiem zwrot "lub
    danych wynikających z zestawienia" nie zezwala na wklepanie tych faktur
    jesczze raz ?

    Wracajac do faktur kosztowych,
    :

    "2. Zapisów dotyczących pozostałych wydatków dokonuje się, z zastrzeżeniem §
    20 i 30, jeden
    raz dziennie, po zakończeniu dnia, nie później niż przed rozpoczęciem
    działalności w dniu
    następnym, z uwzględnieniem zasad określonych w art. 22 ustawy o podatku
    dochodowym."

    $20 mowi o dokumentach sprzedazy

    $30 ust 3
    "3. Podatnicy mogą dokonywać wpisów do księgi na zasadach określonych w ust.
    1 pod
    warunkiem prowadzenia równocześnie ewidencji, o której mowa w § 8 ust. 1 pkt
    2. Warunek
    ten nie dotyczy podatników dokonujących sprzedaży dokumentowanej wyłącznie
    fakturami."

    tyle ze do rejestru zakupu ida faktury w dacie otrzymania , a nie
    wystawienia.

  • 17. Data: 2009-05-26 12:30:09
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    > Dnia 26-05-2009 o 14:05:25 wspolna-flaszka.pl

    > To rozwiń ten fakt, żebym wiedział gdzie mam dzwonić
    > żeby mieć bankowo uniewinnienie.

    odsylam do czesci ogolnej kodeksu karnego i pierwszego lepszego komentarza
    do kodeksu
    oraz podstawowych zxasad odpowiedzialnosci karnej (w szczegolnosci zamiaru i
    winy)

  • 18. Data: 2009-05-26 12:40:49
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    Użytkownik "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:gvgnct$iua$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > do kodeksu
    > oraz podstawowych zxasad odpowiedzialnosci karnej (w szczegolnosci zamiaru

    ze tez dziwie sie ze nikt sie nie powoluje na to bedac wprowadzonym w blad
    przez US

  • 19. Data: 2009-05-26 12:41:31
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 26-05-2009 o 14:30:09 wspolna-flaszka.pl <p...@g...pl>
    napisał(a):

> [...]
    > do kodeksu
    > oraz podstawowych zxasad odpowiedzialnosci karnej (w szczegolnosci zamiaru i

    Ciekawe jest co co napisałeś wcześniej w kontekście tego że masz wiedzę
    na temat "zamiaru" i "winy".

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 20. Data: 2009-05-26 12:47:34
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    > Ciekawe jest co co napisałeś wcześniej w kontekście tego że masz wiedzę
    > na temat "zamiaru" i "winy".

    jezeli dysponuje nagraniem urzednika ktory mi mowi ze tak i tak mam zrobic i
    bedzie dobrze to nie mozna mi przypisac winy ani zakladac ze moim zamiarem
    bylo oszustwo podatkowe.