  • 1. Data: 2004-11-22 20:49:56
    Temat: ubezpieczenie OC,AC nowegosamochodu-środek trwały
    Od: "jas" <r...@p...onet.pl>

    Kupiłem na raty zarejestrowałem opłaciłem pakiet ubezpieczeniowy i nie
    podwyższając wartości środka trwałego zaliczyłem cały pakiet ubezpieczeniowy
    jako koszt w danym miesiącu. Czy postąpiono słusznie czy może powinno doliczyć
    sie ten pakiet do ceny nabycia samochodu i poźniej z tą podwyższoną kwotą
    amortyzować auto?
    Samochód jest ciężarowy z homologacją
    jas

  • 2. Data: 2004-11-22 21:25:35
    Od: "latet" <b...@b...bla.pl>

> [...]
    doliczyć
    > sie ten pakiet do ceny nabycia samochodu i poźniej z tą podwyższoną kwotą

    Ja mam osobowy, nie na raty i nie nowy,
    ale ubezpieczenie wliczam normlanie w koszt
    (nie uwzgledniajac NW).
    Tak mi na tej grupie radzono ;-)

    latet

  • 3. Data: 2004-11-23 06:55:07
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Użytkownik "latet" <b...@b...bla.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > doliczyć
    >
    > Ja mam osobowy, nie na raty i nie nowy,
    > ale ubezpieczenie wliczam normlanie w koszt

    :-)
    Latet: ależ ty to się zasłaniasz grupą...
    ;-)

    Ja widzę to tak:
    ubezpieczenie pierwsze przy zakupie nowego środka trwałego powiększa wartość
    tego środka jako koszty związane z 'uruchomieniem środka trwałego' - środek
    powinien być kompletny i ZDATNY do użytku - a zdatny bez ubezpieczenia nie
    będzie.
    Mowiąc ZDATNY do użytku IMO trzeba by było odrębnie potraktować OC (bo
    obowiązkowe i na ulicę wyjechać nie można (a raczej nie powinno się...)) i
    AC - bo obowiązkowym nie jest. I faktycznie pojawia się pytanie: Co z
    pakietem?
    ;-)

    Ja w każdym razie robię to tak:
    nowy samochód - jeżeli OC opłacane osobno - powiększa wartość sr.trw, AC -
    rozliczenia międzyokresowe
    star(t)y samochód - wszystko na rozliczenia międzyokresowe.

    Ażeby wyczerpać temat - z księgowaniem ubezpieczenia jest też kilka metod:
    1. księgowanie pełnej zapłaconej raty/składki wg. miesiąca poniesienia
    wydatku,
    2. rozbicie na rozliczenia: 1/12 miesięcznie
    3. rozbicie na lata: np. 2/12 w 2004, 10/12 w 2005.

    Pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 4. Data: 2004-11-23 12:37:29
    Od: "jas" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > obowiązkowe i na ulicę wyjechać nie można (a raczej nie powinno się...)) i
    > AC - bo obowiązkowym nie jest. I faktycznie pojawia się pytanie: Co z

    U mnie sprawa wygląda tak zapłaciłem w pakiecie 2300zł i nie ma nic na temat
    ile wynosi skladka na OC AC i NW - pakiet to pakiet. Ksiegowa prowadzaca
    bardzo dobre biuro rachunkowe zaksiegowala w calosc skladke na ubezpieczenie
    jako koszt w danym miesiacu a nie jako kwote powiekszajaca wartosc srodka
    trwalego.

    > Ja w każdym razie robię to tak:
    > nowy samochód - jeżeli OC opłacane osobno - powiększa wartość sr.trw, AC -
    > rozliczenia międzyokresowe

    AC tez musialem zaplacic bo samochod jest brany na kredyt
    pzdr jas