  • 1. Data: 2004-11-22 17:47:11
    Temat: student a pity
    Od: "|Pio|" <p...@w...pl>

    nie wiem czy dobrze trafilem.. ale grupy o finansach nie widze...
    wiec moze ktos wie...
    jaki jest prog dochodow dla studenta - po przekroczeniu ktorego trzeba
    wypelniac pity?
    czy jest to dochod miesieczny,kwartalny, roczny?

  • 2. Data: 2004-11-22 18:11:44
    Temat: Re: student a pity
    Od: "Pawel Sikorski" <p...@l...plATAKZETO>

    > jaki jest prog dochodow dla studenta - po przekroczeniu ktorego trzeba
    > wypelniac pity?
    O ile mi wiadomo, nie ma takiego progu. Osiągasz legalny dochód - musisz
    złożyć pita.
    Co najwyżej nie będziesz musiał zapłacić podatku.

  • 3. Data: 2004-11-22 18:55:57
    Od: Paweł Więcek <c...@v...net>

    Thus wrote Pawel Sikorski <p...@l...platakzeto>:
    > O ile mi wiadomo, nie ma takiego progu. Osi?gasz legalny dochód - musisz

    Jest próg wysokości stypendium...

    Paweł

    --
    (___) | Pawel Wiecek ----------------- Coven / Svart --------------------- |
    < o o > | http://www.coven.vmh.net/ <c...@v...net> GSM: +48603240006 |

  • 4. Data: 2004-11-23 03:39:29
    Od: "|Pio|" <p...@w...pl>

    czyli co...
    a)zalozymy ze zarobilem w maju 30zl /legalnie - na umowe zlecenie/ -
    musze......?
    b)zalozmy ze od ..... kwietnia do listopada `04 zarobilem 2000zl /jw -
    umowa-zl./tez musze wypelniac tego samego pita?
    c)zalozmy ze moj kwartalny dochod w roku 2004 wyniosl.... powiedzmy
    800zl/(jw) - ten sam pit? - stalego dochodu nie mam

    nie znam sie na tym zupelnie /a widze ze bede sie musial poznac.. spadamy na
    ziemie...
    / a slyszalem ze dla studentow pewna kwota jest wolna od podatku... i
    wszystkiego innego tez..../

    > Jest próg wysokości stypendium...
    e... nie o tym mowie...

  • 5. Data: 2004-11-23 06:56:26
    Od: "Mikołaj Pałys" <p...@o...pl>

    nie wypełniaj, ale Ci nie zwrócą nadpłaconego podatku, a w dodatku mogą Cię
    ścigać.

    Pzdr

    Mikołaj

  • 6. Data: 2004-11-23 09:10:29
    Od: "Pawel Sikorski" <p...@l...plATAKZETO>

    > 800zl/(jw) - ten sam pit? - stalego dochodu nie mam
    Pit wypełniasz raz do roku.
    Uwzględniasz na informacje z wszystkich pitów (znowu nie pamiętam numerów)
    otrzymanych od pracodawców (do konca lutego powinienes je dostac).

  • 7. Data: 2004-11-23 17:33:53
    Od: "Mikołaj Pałys" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Pawel Sikorski" <p...@l...plATAKZETO> napisał w
    wiadomości news:cnuv3e$mr2$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Pit wypełniasz raz do roku.
    > Uwzględniasz na informacje z wszystkich pitów (znowu nie pamiętam numerów)
    > otrzymanych od pracodawców (do konca lutego powinienes je dostac).

    z tego co słyszałem (niesprawdzone) to do końca stycznia.

  • 8. Data: 2004-11-23 18:15:49
    Od: "gosc" <s...@w...pl>

> [...]
    > wypelniac pity?
    > czy jest to dochod miesieczny,kwartalny, roczny?

    kiedys byla taka kwota, gdzies kolo 2 tys. rocznie, jesli przychod byl
    ponizej tej kwoty nie bylo obowiazku wypelniania rocznego pit

    teraz nie wiem jak jest

    generalnie jednak sie oplaca, bo majac nieduze dochody dostaniesz zwrot
    czesci podatku (albo i calosc) - ja jako student zawsze wypelnialem

    a ponadto poznasz troche brutalny swiat ktory cie czeka, czyli wypelnianie
    pitow miedzy innymi ;) i druga sprawa przy umowach o dzielo i podobnych
    zainteresuj sie rowniez vatem, brrr (co prawdta jak wynika z ustalen na tej
    grupie vatu placic nie bedziesz jesli nie przekraczasz 10 tys. euro rocznie,
    ale chyba bedziesz musial prowadzic ewidencje - ja tez o ten temat podpytuje
    bo nie bardzo mam poki co pojecie)

  • 9. Data: 2004-11-23 19:05:39
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "gosc" <s...@w...pl> wrote in message

> [...]
    rocznie,
    > ale chyba bedziesz musial prowadzic ewidencje - ja tez o ten temat

    generalnie jak osiąga się przychody podlegające opodatkowaniu to trzeba
    składać PIT

    Magdi

  • 10. Data: 2004-11-23 19:06:32
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "Mikołaj Pałys" <p...@o...pl> wrote in message

    > Użytkownik "Pawel Sikorski" <p...@l...plATAKZETO> napisał
    > wiadomości news:cnuv3e$mr2$1@nemesis.news.tpi.pl...
    >
    > z tego co słyszałem (niesprawdzone) to do końca stycznia.

    sprawdzone ale nieaktualnie. PITy za 2003 pracodawcy dostawrczyć mieli do
    31.01.2004, a za 2004 trzeba będzie dostarczyć do 28.02.2005

    Magdi