    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ulga odsetkowa c.d.
    Date: Mon, 07 Apr 2008 16:11:37 -0500

    bożenka wrote:
    > Witam,
    >
    > Trochę namieszali z tą ulgą odstkową od kredytu na mieszkania na rynmu
    > pierwotnym. Gdy kupowialiśmy mieszkanie w 2006 roku była informacja,
    > że trzeba kupuć do końca 2006 żeby móc skorzyatać z ulgi odsetkowej w
    > z tytułu rat kredytu. Cóż, jednak formalność kredytowe za długo trwały
    > i kupiliśmy dopiero w 2007, w styczniu. Jakis czas temu slyszalam, że
    > jednak można odliczyć, ale dopiero po odbiorze mieszkania.
    > Jeśli to prawda to jak to zapisać to w PIT 36? Czy już mam to
    > doliczać? Odbiór dopiero w maju 2008....

> [...]

    1.
    Jaką masz datę na umowie kredytu?
    Jak 2006 to ok, jak 2007 to po rybkach. Nic nie odliczycie, bo ulgi w
    2007 juz nie bylo.

    2. Ulgę zaczyna się odliczać dopiero od momentu otrzymania aktu
    notarialnego, czyli jak widać dopiero w kwietniu 2009 coś tam sobie
    odliczycie.

    3. Ulga jest do 31 grudnia 2027 roku, wiec odliczycie najblizsze 20 lat.
    Jeśli macie kredyt dłuższy, to dalsze odsetki poszły się bujać.