  • Data: 2015-02-18 19:21:11
    Temat: Re: ulga remontowa 2014 można czy nie można
    Od: n...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 18 lutego 2015 19:05:12 UTC+1 użytkownik n...@p...onet.pl napisał:
    > Witam,
    > na samym początku proszę na mnie nie krzyczeć za to pytanie. Pewne sprawy się
    zaniedbały w życiu w związku z pomocą dobrych ludzi w tym państwie i jestem ostro w
    plecy na całe życie. Mam nadzieję, że białe rękawiczki w których to zrobiono w końcu
    komuś spadną z rączek i dostanie po łapach.

    > Do rzeczy: Czy w tym roku mogę odliczyć sobie faktury wystawione w 2014 roku za
    zakup niektórych materiałów budowlanych przeznaczonych na remont mieszkania?(myślę tu
    o częściowym odliczeniu vat,jeżeli można zrobić coś innego to co?)

    > Ewentualnie, czy w ramach tej ulgi remontowej mogę wskazane wyżej faktury
    rozliczyć w ramach "rozbudowy" czy też "przebudowy" lokalu mieszkalnego- mieszkania w
    związku z tym, że np. zburzyłem ściankę w jednym z pokoi. Tym samym pokój zmienił
    swoje parametry użytkowe.

    Ewentualnie, czy forma pojęcie "adaptacji"(śmierdzące, brudne,stare przy zamianie na
    pachnące, czyste, nowe) mieszkania dla nadania jego innego charakteru przy użyciu
    materiałów budowlanych i wykończeniowych może mieć zastosowanie dla opisanej
    czynności skorzystania z ulgi remontowe?

    > Mieszkanie do kwietnia 2014 roku było wynajmowane.
    >
    > Na chwilę obecną po gruntownym remoncie jest ono już nie wynajmowane, służy mi
    tylko i wyłącznie do użytku mieszkalnego tylko dla mnie.

    > Doprowadzenie mieszkania przeznaczonego na wynajem do wartości użytkowych
    przeznaczonych tylko dla mnie według moich potrzeb jako właściciela wymagało
    dostosowania go do moich upodobań, malowanie ścian, zakładanie podłóg-panele
    podłogowe, zakup sanitariatów, oraz materiałów typu kleje itp.