    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: umowa o dzieło bez VAT
    Date: Wed, 5 Mar 2008 11:00:00 +0100
    <Pine.WNT.4.64.0803042309500.2252@athlon64>
    <b...@n...lechistan.com>

    On Wed, 5 Mar 2008, Andrzej Lawa wrote:

    > Meh... To w razie kontroli po prostu "mam, ale gdzieś mi się zapodziało -
    > dostarczę za parę dni,

    Kiedy w tym rozumowaniu jest błąd logiczny.
    Mądrze gadasz, ale TERAZ, kiedy już WIESZ że masz mieć ewidencję!
    US, z tego co widzę i sam doświadczyłem, niemal nigdy nie atakuje
    podatnika żądaniem wydania ewidencji "real time".
    Spokojnie wzywa takiego delikwenta na rozmówkę.
    I mogłoby to wyglądać tak:
    - zechce pan przedstawić potrzebną dokumentację
    - o, tu mam moje umowy!
    - dobrze, coś jeszcze pan ma?
    - nie
    - to proszę podpisać protokół, o tu!
    Wezwanie do karnoskarbowego z zarzutem o brak ewidencji przyjdzie potem :P

    > a tutaj proszę macie stosik tegorocznych umów
    > i wyraźnie widać, że poniżej limitu" ;)

    Z opisów na grupie wynika, że po prawdzie coś takiego przejdzie, ale po
    dwu latach szarpania się, wyjaśniania i odwoływania :>, bo najpierw
    będzie "oszacowanie z kapelusza" :]
    Poszukaj postów gościa, którego US zaczepił o sprzedaż kilkunastu (?)
    nowych rzeczy na allegro. Też nie miał ewidencji, bo nie był świadom
    obowiązku.

    > [ciach]

    > I w rezultacie mamy kosztowny i kryminogenny mechanizm zbierania podatków...
    > Wrr...

    No niestety. Podejrzewam że istotna część "wykonawców" woli działać
    całkiem w cieniu szarej strefy, niż użerać się z urzędami.

    pzdr, Gotfryd