  • 1. Data: 2004-11-19 17:32:26
    Temat: umowa u pracę i działalność gosp.-jaka ulga od podatku
    Od: "MaG" <m...@o...pl>

    witam,
    jestem zatrudniona na um.o pracę i założyłam własną działalność -
    rozliczenie pit-5.
    jak powinnam obliczyc podatek z dzialnosci, gdy np: przychod 2000 bez
    kosztow. czy jest to 380 (19%*2000) - 530,08 - czyli bez podatku w tym
    miesiącu czy jest to 380 zl - zaznaczym ze nie informowalam pracodawce o
    zalozeniu dzialalnosci, wiec bedzie odliczal ulge 44,17 od placonego przeze
    mnie pod. z um. o pracę.

  • 2. Data: 2004-11-19 18:15:39
    Od: Andrzej Solich <a...@n...pl>

    On Fri, 19 Nov 2004 18:32:26 +0100, "MaG" <m...@o...pl> wrote:

> [...]
    >jak powinnam obliczyc podatek z dzialnosci, gdy np: przychod 2000 bez
    >kosztow. czy jest to 380 (19%*2000) - 530,08 - czyli bez podatku w tym

    Dokładnie tak.

    >czy jest to 380 zl - zaznaczym ze nie informowalam pracodawce o
    >zalozeniu dzialalnosci, wiec bedzie odliczal ulge 44,17 od placonego przeze
    >mnie pod. z um. o pracę.

    Powiadom pracodawcę o tym, że prowadzisz DG, nie będzie Ci odliczał co
    miesiąc tej 1/12, a Ty różnicę, która wynika z dotychczasowych
    odliczeń, a należnym podatkiem wyliczysz i ew. dopłacisz przy
    rozliczeniu rocznym.

    Zdaje się, że możesz również zrezygnować z odliczania kwoty wolnej od
    podatku w związku z prowadzoną działalnością, a takie odliczenie
    dokona Twój pracodawca (1/12 co miesiąc) - więc nie będziesz go musiał
    o niczym informować; kiedyś tak było, nie wiem jak teraz.

    Pozdrawiam
    AS

  • 3. Data: 2004-11-19 19:01:10
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik Andrzej Solich <a...@n...pl> w poście
    napisał, co następuje:
> [...]
    > dokona Twój pracodawca (1/12 co miesiąc) - więc nie będziesz go musiał
    > o niczym informować; kiedyś tak było, nie wiem jak teraz.

    Nie wiem, jak bylo kiedys, ale teraz tego nie ma.
    Z dzialalnosci TRZEBA obliczac kwote wolna, a pracodawce tez TRZEBA
    poinformowac (nie ma zadnego specjalnego druku), zeby tej kwoty nie
    odliczal.

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Rozwiązywanie zadań, pisanie prac.
    http://www.wszechwiedza.pl

  • 4. Data: 2004-11-19 20:09:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 19 Nov 2004, Andrzej Solich wrote:
    [...]
> [...]
    >+ podatku w związku z prowadzoną działalnością, a takie odliczenie
    >+ dokona Twój pracodawca (1/12 co miesiąc) - więc nie będziesz go musiał

    ykhm... na grupie wykazana (rok czy dwa temu) że nieprawda, program
    w USach który NIE pozwala tak robić jest dobry... :]

    >+ kiedyś tak było,

    ...kiedy ? :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd