    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: umowa zlecenie
    Date: Tue, 4 Mar 2003 00:29:41 +0100

    On Mon, 3 Mar 2003, Wioletta Pikorska wrote:

    >+ Użytkownik "KK" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    [...]
    >+ > Zgadza się liczy się fakt wypłaty, ale ja pytam, czy liczy się też data
    >+ > podjęcia z kasy.
    >+ >
    >+ > Kiedy wykazuje się dochód, jeżeli ja uparcie nie będę chciał tych
    >+ > pieniędzy z kasy odebrać.
    >+ > Jest tu jakaś księgowa?

    Nie widać. Ale taki "z DG" jest, ujdzie w tłumie ? ;)

    >+ Najlepsza czyli Maddy chyba nie jest teraz na grupie.Ja niby jestem ale nie
    >+ wiem po co takie kombinacje .Dla mnie dochodem jest to co otrzymałam a nie
    >+ to co mi się należy

    Pamiętam że wałkowane było kilkakroć, to zacytuję z ustawy:
    ++++++
    Art. 11. 1. Przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-16, art. 17 ust. 1 pkt 6
    i 9, art. 19 i art. 20 ust. 3, są otrzymane lub postawione do dyspozycji
    podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość
    otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.
    -----

    Nie jest tak, że podatnik twierdzi iż "nie zaglądał na konto
    ani pieniędzy nie wydał, to znaczy że nie wie iż uzyskał
    dochód" :) (zauważ, jak śmiesznie by było :)).
    "Postawienie do dyspozycji" wyczerpuje znamiona dochodu.
    Inaczej byłaby kolejna rozbieżność (i tak jest ich dość !) między
    "akcją cywilną" (uznanie wykonania umowy wg KC) a "akcją podatkową":
    niby umowę wykonujesz przez "postawienie", a podatku by nie było.
    Nieprawdopodobne ;), nieprawdaż ?? :)

    >+ ..Wiec nie dopisze do dochodu należnych pieniędzy i
    >+ zapłace podatek.Pozatym jak można nie chcieć swoich pieniędzy i uparcie ich
    >+ nie odbierać.

    Nie trzeba być bardzo upartym, jeśli pieniądze "zostaną zatwierdzone"
    np. 31 grudnia. A to się zdarza, jako ilość środków którymi można
    manipulować w PIT jest mała :)

    >+ Ja nie mam takich sytuacji każdy odbiera należne pieniądze ja
    >+ wypłacam bo żeby zaliczyć w koszty muszę dokonać wypłaty( umowa zlecienie)

    Owszem. Ale jak masz kasę i człowiek dostaje dokument uprawniający
    do wypłaty od ciebie o 17:30 (czytaj: kasa zamknięta) to nie znaczy
    że masz mu wypłatę księgować jutro :)

    pzdr, Gotfryd