  • 1. Data: 2003-03-03 19:05:55
    Temat: umowa zlecenie
    Od: "zbynio" <z...@p...fm>

    Drodzy grupowicze
    byłem zatrudniony w sierpniu i we wrześniu 2002r. na umowę zlecenie
    wypłatę za sierpien odebrałem we wrześniuu ale za wrzesień odebrałem dopiero
    w lutym 2003r.
    no i moje pytanko jak się rozliczyć?czy tą wypłatę za wrzesień(odebrana w
    marcu) mogę zaliczyć do roku 2002 czy już do 2003 ?
    za odpowiedz z góry dzięki wielkie

    __________________
    zbynio
    z...@p...fm

  • 2. Data: 2003-03-03 19:45:20
    Temat: Re: umowa zlecenie
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "zbynio" <z...@p...fm> wrote in message
> [...]
    > no i moje pytanko jak się rozliczyć?czy tą wypłatę za wrzesień(odebrana w
    > marcu) mogę zaliczyć do roku 2002 czy już do 2003 ?

    A z jakiego powodu?
    Nie odebrałeś, bo ci się nie chciało i pieniądze leżały i czekały, czy też
    dlatego bo dopiero wtedy ci wypłacili.
    Zresztą i tak twoje rozliczanie sprowadza się do przepisania cyferek z
    pit-8b
    Jeżeli w pit8b będziesz miał tylko cześć kwoty, tzn, że w przyszłym roku
    masz dostać pit za 2003 w którym będzie ta wypłata z lutego.
    Oczywiście warunek: zarobiłeś więcej niż 143 zł z umowy

  • 3. Data: 2003-03-03 20:07:19
    Od: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl>

    Użytkownik "zbynio" <z...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > no i moje pytanko jak się rozliczyć?czy tą wypłatę za wrzesień(odebrana w
    > marcu) mogę zaliczyć do roku 2002 czy już do 2003 ?

    Coś chyba sam się zamieszałeś w terminach bo nie wiem czy za wrzesień
    dostałeś w marcu czy w lutym.Myśle że powinieneś dostać PIT-11 z wykazanymi
    dochodami i wtedy w/g tego wykażesz dochody.Generalnie jest tak że dochodem
    są kwoty otrzymane a nie wykazane do wypłaty z umowy.
    Wiola

  • 4. Data: 2003-03-03 20:24:44
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl> wrote in message

> [...]
    dochodem
    > są kwoty otrzymane a nie wykazane do wypłaty z umowy.

    1 . No miało być w lutym.
    2. A co z przypadkiem, kiedy pieniądze czekają w kasie do wypłaty, tylko
    nikt sie po nie zjawia.

  • 5. Data: 2003-03-03 20:38:19
    Od: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl>

    Użytkownik "KK" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dochodem
    > >

    > 1 . No miało być w lutym.
    > 2. A co z przypadkiem, kiedy pieniądze czekają w kasie do wypłaty, tylko
    Nie zakładałam czy lezały i czekały.Ale czy przy umowie zlecienie nie liczy
    się jadnak fakt wypłaty ?.
    Wiola

  • 6. Data: 2003-03-03 20:43:03
    Od: "KK" <p...@g...pl>

> [...]
    > wrzesień(odebrana

    > Nie zakładałam czy lezały i czekały.Ale czy przy umowie zlecienie nie

    Zgadza się liczy się fakt wypłaty, ale ja pytam, czy liczy się też data
    podjęcia z kasy.

    Kiedy wykazuje się dochód, jeżeli ja uparcie nie będę chciał tych pieniędzy
    z kasy odebrać.
    Jest tu jakaś księgowa?

  • 7. Data: 2003-03-03 21:02:08
    Od: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl>

> [...]
    > podjęcia z kasy.
    >
    > Kiedy wykazuje się dochód, jeżeli ja uparcie nie będę chciał tych
    --------------------------------
    Najlepsza czyli Maddy chyba nie jest teraz na grupie.Ja niby jestem ale nie
    wiem po co takie kombinacje .Dla mnie dochodem jest to co otrzymałam a nie
    to co mi się należy ..Wiec nie dopisze do dochodu należnych pieniędzy i
    zapłace podatek.Pozatym jak można nie chcieć swoich pieniędzy i uparcie ich
    nie odbierać.Ja nie mam takich sytuacji każdy odbiera należne pieniądze ja
    wypłacam bo żeby zaliczyć w koszty muszę dokonać wypłaty( umowa zlecienie)
    Wiola

  • 8. Data: 2003-03-03 21:38:38
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    > --------------------------------
    > Najlepsza czyli Maddy chyba nie jest teraz na grupie.Ja niby jestem ale
    nie
    > wiem po co takie kombinacje .

    To jest całkiem poważna sprawa.
    Co wpiszesz delikwentowi w PIT-8b, który miał jedną umowę, pieniądze do US,
    ZUS poszły a on się nie zgłosił po pieniądze, bo ...cokolwiek.
    Pieniądze leżą w kasie i czekają.

  • 9. Data: 2003-03-03 23:29:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 3 Mar 2003, Wioletta Pikorska wrote:

    >+ Użytkownik "KK" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    [...]
> [...]
    >+ > podjęcia z kasy.
    >+ >
    >+ > Kiedy wykazuje się dochód, jeżeli ja uparcie nie będę chciał tych

    Nie widać. Ale taki "z DG" jest, ujdzie w tłumie ? ;)

    >+ Najlepsza czyli Maddy chyba nie jest teraz na grupie.Ja niby jestem ale nie
    >+ wiem po co takie kombinacje .Dla mnie dochodem jest to co otrzymałam a nie
    >+ to co mi się należy

    Pamiętam że wałkowane było kilkakroć, to zacytuję z ustawy:
    ++++++
    Art. 11. 1. Przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-16, art. 17 ust. 1 pkt 6
    i 9, art. 19 i art. 20 ust. 3, są otrzymane lub postawione do dyspozycji
    podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość
    otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.
    -----

    Nie jest tak, że podatnik twierdzi iż "nie zaglądał na konto
    ani pieniędzy nie wydał, to znaczy że nie wie iż uzyskał
    dochód" :) (zauważ, jak śmiesznie by było :)).
    "Postawienie do dyspozycji" wyczerpuje znamiona dochodu.
    Inaczej byłaby kolejna rozbieżność (i tak jest ich dość !) między
    "akcją cywilną" (uznanie wykonania umowy wg KC) a "akcją podatkową":
    niby umowę wykonujesz przez "postawienie", a podatku by nie było.
    Nieprawdopodobne ;), nieprawdaż ?? :)

    >+ ..Wiec nie dopisze do dochodu należnych pieniędzy i
    >+ zapłace podatek.Pozatym jak można nie chcieć swoich pieniędzy i uparcie ich
    >+ nie odbierać.

    Nie trzeba być bardzo upartym, jeśli pieniądze "zostaną zatwierdzone"
    np. 31 grudnia. A to się zdarza, jako ilość środków którymi można
    manipulować w PIT jest mała :)

    >+ Ja nie mam takich sytuacji każdy odbiera należne pieniądze ja
    >+ wypłacam bo żeby zaliczyć w koszty muszę dokonać wypłaty( umowa zlecienie)

    Owszem. Ale jak masz kasę i człowiek dostaje dokument uprawniający
    do wypłaty od ciebie o 17:30 (czytaj: kasa zamknięta) to nie znaczy
    że masz mu wypłatę księgować jutro :)

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2003-03-04 10:31:39
    Od: "zbynio" <z...@p...fm>

> [...]
    > no i moje pytanko jak się rozliczyć?czy tą wypłatę za wrzesień(odebrana w
    > marcu) mogę zaliczyć do roku 2002 czy już do 2003 ?

    mała pomyłka za wrzesień odebrałem w lutym a nie w marcu;))
    mała pomyłka przepraszam