  • 1. Data: 2004-08-11 16:46:43
    Temat: umowa zlecenie a ZUS od DG - czy koniec?
    Od: SIM <x...@p...pl>

    Hej,

    Czy faktycznie od września przestaje działać układ ze "zbiegiem
    ubezpieczeń" czyli umowa zlecenie oskładkowana ZUS nie będzie zwalniać z
    ZUS przy DG?
    Dzięki za wszelkie, nawet niepomyślne, info ;)

    Kuba

  • 2. Data: 2004-08-11 16:55:58
    Temat: Re: umowa zlecenie a ZUS od DG - czy koniec?
    Od: "Julek" <j...@g...pl>

    Użytkownik "SIM" <x...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ZUS przy DG?
    > Dzięki za wszelkie, nawet niepomyślne, info ;)

    Cześć,
    a gdzie o tym słyszałeś?

    Pozdrawiam, Juliusz Romanowski

  • 3. Data: 2004-08-11 17:43:31
    Od: "KP" <k...@w...pl>

    A nie od stycznia 2005 r. ?

    -pozdrawiam

  • 4. Data: 2004-08-11 19:01:56
    Od: SIM <x...@p...pl>

    KP wrote:

    > A nie od stycznia 2005 r. ?
    >
    > -pozdrawiam

    Hej,

    No właśnie też uważałem, że od stycznia!
    A tu mi mówią znajomi, że wraz z koniecznością przejścia rolników
    prowadzących DG także na ZUS pomimo opłacania KRUS (01.09.2004),
    podobnie zniknie możliwość zasłaniania się umową zleceniem ...

    Nie jest to potwierdzona wiadomość, dlatego pytam w tym miejscu...

    Kuba

  • 5. Data: 2004-08-11 19:40:51
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

> [...]
    > prowadzących DG także na ZUS pomimo opłacania KRUS (01.09.2004),
    > podobnie zniknie możliwość zasłaniania się umową zleceniem ...

    Gdybyś mógł podać źródło tej informacji
    tylko bez nazwisk... może jakiś link ?

    --
    Jpaweł

  • 6. Data: 2004-08-12 06:29:48
    Od: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:cfdsno$71b$1@news.onet.pl...

    > Gdybyś mógł podać źródło tej informacji
    > tylko bez nazwisk... może jakiś link ?
    Tez sie przyznaje do zaleglosci w tym temacie. To propozycja, czy juz gotowy
    przepis, gotowy do wejscia w zycie...

    Swoja droga dwa razy ten sam podatek (poniewaz dotyczy jednej osoby - a ZUS
    jest "od osob" a nie od "przychodu, obrotu itd...) moze zostac dosc szybko
    zakwestionowany przed trybunalem - mam nadzieje...

    Pozdrawiam
    LG

  • 7. Data: 2004-08-12 08:19:03
    Od: SIM <x...@p...pl>

    PawełJ wrote:

    > Gdybyś mógł podać źródło tej informacji
    > tylko bez nazwisk... może jakiś link ?

    Niestety :( To było tylko straszenie mojego znajomego przez jego
    teściową bez powołania się na przepis (nie wspominając o linku ;-)).
    Stąd wyczuwam raczej niechętną złośliwość niż fakt - ale teściową też
    trzeba sprawdzić, a tu na grupie są ludzie kometentni.

    Kub a

  • 8. Data: 2004-08-12 13:13:54
    Od: "michal" <m...@p...onet.pl>

    Rządowy projekt regulujący tą sprawę leży w sejmie od kwietnia. Można go
    znaleźć na stronach sejmowych - druk 2790. Zawiera tez regulacje dotyczące
    podwyższenia składek dla lepiej zarabiających przedsiębiorców. Być może
    sprawa zostanie ruszona dopiero na jesieni.