  • Data: 2009-03-18 22:24:04
    Temat: Re: umowa zlecenie a kilometrówka
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Powoli waści.
    > Załóżmy że będzie dysponował f-rą za paliwo na 120 zł oraz będzie
    > dysponował "kilometrówką" z której wyjdzie limit 150 zł.
    > W takim układzie za "koszt użytkowania pojazdu" może uznać 120 zł.
    > Pasuje?

    Ani trochę, bo jemu nie chodzi tu o limitowanie własnych kosztów,
    tylko o określenie wartości przejazdów, a tu facet ma umowę
    zlecenie i może się tak umówił, że za jazdy będzie liczył ileś tam za km
    i że jest słabo zorientowany, to sobie dał wmówić, że stawka jest taka.
    Ja jak jeździłem w serwisie, to stawkę miałem 5zł za km i tyle wystawiałem
    za km na rachunkach do zleceń.

    > Ad rem.
    > Ale *w ramach kilometrówki* może uznać kwoty *udokumentowanych
    > wydatków* za koszt!
    > A jeśli nie, to bardzo poproszę o przepis...

    Z tym się zgodzę.

    > Owszem, sprawa kilometrówki rzeczywiście wymagała wyjaśnienia;
    > ale w przypadku jakby miał 180 zł wydatków i 150 zł kilometrówki
    > to kwota którą wpłaci mu zleceniobiorca z tytułu kilometrówki
    > *w całości* będzie nieopodatkowana.
    > Pasuje?

    Chyba jest juz późno, bo nijak nie moge zrozumieć dlaczego ma być
    niepodatkowana.
    Chyba, że ma jakieś zapisy w umowie o sposobie rozliczania tych wydatków,
    co sugeruje Twój ponizszy przykład (który wyciąłem)

    [...]