  • 1. Data: 2007-05-30 06:15:13
    Temat: umowa zlecenie - dziwne pytania zleceniodawcy o inne zrodla dochodu
    Od: "esos" <e...@o...pl>

    witam (kieruje do Was pytanie na prosbe kolegi)
    bedac zatrudnionym na podst umowy o prace, wykonalem na podstawie
    umowy-zlecenia prace na rzecz innej firmy. podczas wypelniania wszelakich
    dokumentow, zleceniodawca poprosil mnie o dosc dziwne jak dla mnie dane:

> [...]
    >
    > pracę nakładczą / umowę zlecenie lub agencyjną / umowę zawartą u innego
    > Zleceniodawcy, w
    >
    > z tytułu powyższej umowy nie/odprowadzane* są składki na ZUS w pełnej
    > wysokości zgodnie z polskim prawem
    >
    > W związku z tym wnoszę o naliczanie/nie naliczanie* składek społecznych od
    > niniejszej umowy.
    >
    > 3. jestem / nie jestem* ubezpieczony/a z innych tytułów niż powyższe
    > (tytuł,
    > nazwa, adres firmy, działalność)

    > szkoły, uczelni)
    > >
    > 6. jestem/nie jestem* zarejestrowany* jako bezrobotny w Powiatowym

    rozumiem zapytania o ubezpieczenie czy kwestie zatrudnienia, ale skad
    zainteresowanie wysokoscia moich dochodow i miejsca pracy podstawowej?
    czy zleceniodawca ma prawo ZADAC takich informacji?
    pozdrawiam
    emil

  • 2. Data: 2007-05-30 07:34:46
    Od: "B...@g...com" <B...@g...com>

    On 30 Maj, 08:15, "esos" <e...@o...pl>
    wrote:

> [...]
    > zainteresowanie wysokoscia moich dochodow i miejsca pracy podstawowej?
    > czy zleceniodawca ma prawo ZADAC takich informacji?

    Witam
    Zaintesowanie wysokoscia dochodow spowodowane jest tym ze jesli
    isnieje inne zatrudnienie ktorego wysokosc jest co najmniej minimalnym
    wynagrodzeniem ustawowym i sa oplacane skladki ZUS wtedy nie trzeba
    placic od umowy zlecenia skladek ZUS. A miejsce pracy chodzi o
    usciclenie czy zleceniodawca nie jest jednoczesnie pracodawca.
    Zleceniodawca ma prawo zadac tych informacji jednak nie w wersji
    szczegolowej a jedynie wersji osiagania "co namniej minimalnego
    wynagrodzenia" bez podawania konkretnych kwot a inny pracodawca moze
    sie pytac ale pod pretesktem unikania konfliktow interesow albo tylko
    czy zleceniodawca nie jest jednoczesnie pracodawca.

    B.

  • 3. Data: 2007-05-30 08:55:38
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Wed, 30 May 2007 00:34:46 -0700, B...@g...com napisał(a):

> [...]
    [...]
    > tylko czy
    > zleceniodawca nie jest jednoczesnie pracodawca.

    A to zleceniodawca sam nie wie czy przypadkiem nie zatrudnia takiego a
    takiego delikwenta?

    p. m.

  • 4. Data: 2007-05-30 10:10:05
    Od: "B...@g...com" <B...@g...com>

    On 30 Maj, 10:55, mvoicem <m...@g...com> wrote:
    > Dnia Wed, 30 May 2007 00:34:46 -0700, B...@g...com napisał(a):

    > A to zleceniodawca sam nie wie czy przypadkiem nie zatrudnia takiego a
    > takiego delikwenta?
    >
    > p. m.

    Chodzi tu raczej o dokumentacje a nie o wiedze zainteresowanych.

    -- Pozdrawiam
    B.

  • 5. Data: 2007-05-30 10:38:24
    Od: "ianus" <U...@o...pl>

    Użytkownik "esos" <e...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:f3j4pn$g7k$1@node1.news.atman.pl...
> [...]
    > zainteresowanie wysokoscia moich dochodow i miejsca pracy podstawowej?
    > czy zleceniodawca ma prawo ZADAC takich informacji?

    Pomijając celowość tych pytań wynikającą z innych przepisów (o tym napisano
    juz w innych postach) pracodawca/zleceniodawca* ma prawo pytać tak samo jak
    ma prawo zatrudnić/nie zatrudnić*.

    JS

  • 6. Data: 2007-05-30 10:48:54
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Wed, 30 May 2007 03:10:05 -0700, B...@g...com napisał(a):

    > Chodzi tu raczej o dokumentacje a nie o wiedze zainteresowanych.

    To przecież fakt zatrudnienia lub nie, także ma w swojej dokumentacji.

    Wydaje mi się czymś dziwnym, żebym komuś oświadczał że u niego pracuję/
    nie pracuję.

    p. m.

  • 7. Data: 2007-05-30 12:07:03
    Od: "ianus" <U...@o...pl>

    > Wydaje mi się czymś dziwnym, żebym komuś oświadczał że u niego pracuję/
    > nie pracuję.

    A gdzie w przytoczonej na początku ankiecie było napisane, że chodzi o
    sytuację gdy pracuje się u zleceniodawcy? Pytanie było ogólne o zatrudnienie
    i o pracodawce (ze wskazaniem na innego ze względów składkowych właśnie) - a
    praca u zleceniodawcy to przypadek szczególny - zresztą wtedy wypełnianie
    takiej ankiety mija się z celem.

    JS

  • 8. Data: 2007-05-30 14:39:38
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    BasiaFL napisała że:
    "A miejsce pracy chodzi o usciclenie czy zleceniodawca nie jest
    jednoczesnie pracodawca.".

    I tego się czepiłem, że zleceniodawca sam lepiej wie czy jest pracodawcą
    czy nie.

    p. m.